Barion Pixel

Hogyan hozz létre egy webdesign portfóliót fizető ügyfelek nélkül?

Hogyan-hozz-létre-egy-webdesign-portfóliót-fizető-ügyfelek-nélkül

Mi volt előbb… az ügyfelek vagy a portfólió?

Szóval úgy döntöttél, készen állsz arra, hogy megtedd a nagy lépést, és webdesigner legyél, de pontosan hogyan szerzel ügyfeleket, ha még nincs munkád, amit megmutathatnál nekik?

Persze, csinálhatsz néhány ingyenes munkát a barátaidnak és a családodnak…

De hacsak nem vagy SZUPER szerencsés, fogadni mernék, hogy az első néhány ügyfél nem éppen olyan álomszerű projektként fog végződni, amit szívesen megmutatnál a portfóliódban.

Vagy talán már kezdenek beérkezni a megkeresések, de amikor egy potenciális ügyfél megkérdezi, hogy hogyan dolgozol, csak néhány olyan projektet tudsz mutatni, aminek örülsz, de nem igazán szeretnél többet csinálni….

Ezért ma megmutatom, hogyan készíthetsz remek webdesign portfóliót ügyfelek nélkül!

Hogyan használd a koncepció projekteket a webdesign portfóliód felépítéséhez?

(mielőtt még az 1. fizető ügyfelet is megszerezted volna)

A legegyszerűbb és legjobb módja a kiemelkedő portfólió felépítésének a koncepcióprojektek használata!

A koncepcióprojektek szimplán „hamis” ügyfélprojektek, amelyeket azért hozol létre, hogy megmutasd a képességeidet.

Olyan, mintha leszerződtél volna egy abszolút tökéletes ügyféllel, és az egész folyamatot végigcsináltad volna, hogy elkészítsd a végleges designt, de ahelyett, hogy egy működő weboldalt adnál át egy fizető ügyfélnek, inkább a portfóliódat építed!

Tökéletes módja annak, hogy olyan példákat mutass a munkáidból, amelyek tökéletesen illeszkednek a stílusodhoz, és lehetővé teszik, hogy megmutasd a képességeidet.

És az a nagyszerű dolog a „hamis” ügyfelek használatában, hogy sokkal nagyobb kontrollt kapsz a projekt és a folyamat felett!

Tegyük fel, hogy nagyon szeretnél belsőépítészekkel dolgozni, de még nem dolgoztál korábban.

Tökéletes koncepció-projekt lenne számodra egy belsőépítész weboldal!

De menjünk egy kicsit mélyebbre…

  • Milyen típusú weboldalak készítéséről álmodsz?
  • Szeretnéd megmutatni a különleges kódolási képességeidet?
  • Branding vagy grafikai tervező is vagy, és szeretnéd megmutatni a tervezői érzékedet?
  • Vagy szereted az összetett e-kereskedelmi oldalak létrehozását?

Nagyszerű! Ezeket a képességeket mindenképpen meg kell mutatnod a koncepció projektedben!

A koncepcióprojektet arra is használhatod, hogy kipróbáld az ügyfélfolyamatokat!

Tetszik a VIP-napos modell ötlete?

Állítsd kihívás elé magad, és fejezd be a koncepció projektedet egy nap alatt, ugyanazt a keretrendszert használva, amit a VIP ügyfeleidnek is használni fogsz!

Izgatottan várod az egy-két hetes folyamatot?

Használd fel a koncepció projektet a munkafolyamatok kialakítására, és hozz létre minden olyan eszközt, amire leendő ügyfeleidnek szüksége lesz, hogy a kijelölt úton haladhass!

Teljesen egyedi tervek készítéséről álmodozol?

Engedd szabadjára kreativitásodat egy teljes körű, egyedi élményt nyújtó, „ál-” ügyfelednek, amely megmutatja, hogy mennyire magas szintű és prémium minőségű a szolgáltatásod.

Koncepcióprojektjeid tökéletesen alkalmasak arra, hogy teszteld módszereidet és eljárásaidat, anélkül, hogy ügyfeleidre várnod kellene, vagy hogy kemény határidőkkel kellene számolnod!

Biztos vagyok benne, hogy már van néhány ötleted a koncepcióprojektedhez, de…

Hogyan válaszd ki a megfelelő projekteket a webdesign portfóliódba?

Ne feledd, hogy a portfóliód egy olyan eszköz, amelyet azért hozol létre, hogy még több olyan projektet tudj magadhoz vonzani, mint amilyeneket éppen mutatsz.

A meggyőző portfólió összeállítása tehát két dologra vezethető vissza:

1. Kivel szeretnél együtt dolgozni? És…

2. Milyen típusú projektekből szeretnél többet csinálni?

Amint van egy olyan projekted, amely mindkét kritériumnak megfelel, bumm! Ez egy portfólió darab!

Hány koncepciós projektet kell létrehoznod a webdesign portfóliódhoz?

Összességében 3-5 olyan kiemelkedő projektre kell törekedned, amelyek tökéletesen illeszkednek ahhoz, amit szeretnél csinálni.

Nem kell tehát túl sok munkával járnia, hogy létrehozz néhány látványos projektet, hogy kitöltsd a portfóliódat, és beindítsd a vállalkozásodat!

Mit kell még feltüntetni a webdesign portfóliódban?

Miután kiválasztottad a legjobb portfólióprojektjeidet, mindent össze kell állítanod, hogy létrehozd a portfóliódat a webhelyeden.

Természetesen mindenképpen szeretnél egy csomó gyönyörű mockupot, amelyek bemutatják a munkádat…

De ha csak egy csomó képet mutatsz, az nem igazán fogja meggyőzni a potenciális ügyfelet, hogy veled dolgozzon…

Különösen, ha még csak most kezded!

Ha tehát a portfólióddal az ideális ügyfeleket szeretnéd megnyerni, akkor azt is végig kell mutatnod nekik, hogy milyen veled dolgozni.

Arról beszélek, hogy mutasd meg azt a folyamatot, amin dolgozol, és írd le, milyen lenne egy ügyfél számára, ha veled együtt mennének végig ezen az átalakuláson.

Oszd meg a tervezési döntéseidet, és mutasd meg, milyen tervező vagy.

Itt adhatsz ízelítőt az embereknek az esztétikádból és a stílusodból, valamint abból, hogyan dolgozol a legjobban!

És csak azért, mert egy koncepcióprojektet használsz a portfóliódhoz, ez nem jelenti azt, hogy másképp kell bemutatnod.

Teljesen rajtad múlik, hogy a portfóliódban feltünteted-e, hogy ez egy koncepcióprojekt volt.

Vagy egyszerűen úgy határozol, hogy a munkádat a fizetett ügyfélprojektek mellett jeleníted meg indoklás vagy további magyarázat nélkül.

Bármi is legyen az, ami számodra megfelelőnek tűnik, az lesz a helyes út!

Ügyfeleket szeretnél bevonzani?

Az első dolog, amire szükséged lesz, az egy portfólió!

Készítettem neked két minta briefet, amelyek segítségével gyönyörű bemutató weboldalakat készíthetsz a portfóliódba!

Töltsd le a mintákat →

|