Amikor elkezdted a webdesign vállalkozásodat, valószínűleg egy olyan szabad életről álmodtál, ahol:
✓ A saját napjaidat tervezheted.
✓ Úgy érzed, hogy a munkád által kiteljesedhetsz.
✓ Szereted az ügyfeleidet.
✓ És rengeteg pénzt kereshetsz a szakértelmedért 👌
De lehet, hogy (ha olyan vagy, mint sok új webdesigner) ehelyett ez egy kicsit inkább így néz ki…
✗ Többet dolgozol, mint a 8-4 órás munkádban.
✗ Kiégettnek, alulértékeltnek és nagggggyon alulfizetettnek érzed magad.
✗ Egy csomó extra, nem túl ideális projektet vállalsz, csak hogy legyen bevételed.
✗ Állandóan hajnali 3 óráig dolgozol és istentelen mennyiségű koffeint fogyasztasz, hogy mindent elvégezz (és mégsem jutsz előrébb).
Hogyan van az, hogy több pénzt keresnek 💰💰💰 mindezt úgy, hogy közben több szabadidejük van, és csak olyan projekteken dolgoznak, amiket szívesen csinálnak?
Nos, az 1. lehetőség, és az első dolog, amire az emberek hajlamosak, hogy létrehoznak valamilyen passzív bevételt hozó terméket.
DE személy szerint ezt csak annak ajánlom, akinek már jól működő 1:1 egyéni webdesign vállalkozása van, mert tényleg szükséged lesz arra a jövedelemre, amíg arra vársz, hogy a passzív termék tényleg beinduljon és megbízható bevételt kezdjen generálni.
Ráadásul időbe telik új termékötlettel előállni, létrehozni, értékesíteni… az egészet!
Szóval mi lenne, ha azt mondanám, hogy van egy módja annak, hogy több pénzt keress anélkül, hogy több ügyfelet vállalnál (és anélkül, hogy megpróbálnád kitalálni a következő legjobb passzív bevételt hozó terméket)?
Mi az? Mi a titok?
Itt van 4 stratégia, amelyeket könnyen és gyorsan alkalmazhatsz!
És most nem arról beszélek, hogy 57 féle új szolgáltatással állj elő, vagy készíts egy hosszú listát az extra szolgáltatásokról, amit az ügyfél megkap a weboldal átadásakor!
Sőt, ha jól csinálod, akkor ez valójában megkönnyíti a munkádat (miközben továbbra is elkápráztatod az ügyfeledet! 🤯).
Néha csak nagyon kevés egyszerű módosításra van szükség valamin, amit már csinálsz, hogy a dolgok új irányt vegyenek.
Mik ezek a finomítások?
Íme 2 egyszerű változtatás, amit még ma bevezethetsz a vállalkozásodban… 2 dolog, amit észrevettem, hogy nagyjából minden egyes sikeres webdesignerben közös, ami megkülönbözteti őket az összes többi webdesignertől, akik megpróbálnak érvényesülni.
1. titok
A niche, ha nem tudnád, arról szól, hogy kiválasztasz egy nagyon specifikus ügyféltípust, és minden, amit az üzletedben csinálsz, csak róluk szól.
És ez hogyan növeli azonnal az értékét annak, amit webdesignerként kínálsz?
Megmutatom, hogyan!
Az ügyfél szempontjából a szűkítés előnye…
Amikor nem próbálsz meg mindenkit kiszolgálni, több teret adsz magadnak arra, hogy jobban kiképezd magad az ideális ügyfeled iparágáról.
Képes leszel előre látni ideális ügyfeleid igényeit, és proaktívan szuperjó ajánlásokat tudsz majd adni! Ahelyett, hogy megvárnád, amíg megkérdezik, hogy „meg tudod-e csinálni?”, és gyorsan találnod kell egy megoldást, hogy a projektet időben befejezd.
Azzal, hogy te leszel a legjobb forrás a saját szakterületén, kiveszed a házi feladatot az ügyfeled kezéből, így kevesebb időt kell googlizással töltened, mert nem érted, hogyan oldj meg valamit, és több időd lesz arra, hogy a saját területeddel foglalkozz!
Ha ez nem „prémium szolgáltatás„, akkor nem tudom, mi az!
Az ügyfelek nem mindig hozzáértőket keresnek… olyasvalakit keresnek, aki ugyanúgy törődik az üzletükkel, mint ők. Elég nehéz bebizonyítani, hogy te törődsz a legjobban egy olyan iparággal, amiről nagyon keveset tudsz. 🤷♀️
Amikor meghatározod a niche-t, szinte név szerint szólítod meg az ideális ügyfelét.
Azt mondod: „Én megértelek. Értem a félelmeidet, és hogy mit szeretnél. Látom a küzdelmedet, és az egész karrieremet annak szenteltem, hogy CSAK olyan embereknek segítsek, mint te, és senki másnak.„
És azok az álomügyfelek, akiket keresel? Akiknek igazi, nagy költségvetése és előre kész tartalma van, és alig várod, hogy velük dolgozhass?
Ők általában nagyon szenvedélyesen szeretik a saját iparágat (ezért olyan sikeresek), így ha nagy pénzeket fognak neked fizetni, látniuk kell, hogy te is szenvedélyesen rajongsz érte.
Elég nehéz bizonyítani, hogy valamelyik iparágnak a megszállottja vagy, ha az összes iparágat kiszolgálod, igaz? Tehát ismét, a niching azonnal az egyetlen lehetőséggé tesz, és úgy érzed, mintha az ideális ügyfeled legnagyobb támogatója lennél.
Ha kiválasztod a niche-t, sokkal könnyebb lesz értelmesen kommunikálni a tevékenységed értékét.
Nehéz az előnyökről beszélni, ha nem tudod pontosan, hogy a szolgáltatásod kinek jó.
Ha tehát halogatod meghatározni a niche-t, mert attól félsz, hogy elüldözöd a többi fizető ügyfelet, akkor csak lehetőségekről tudsz beszélni (vagy alapvetően egy felsorolásod lesz arról, hogy mit tartalmaz a csomagjuk).
De amikor meghatározod a niche-t, hirtelen már csak te és az az egy ügyfél lesz. És írhatsz neki egy 10 oldalas szerelmes levelet az összes előnyről, és arról, hogy mit kapnak, ha igent mondanak neked!
Nem véletlenül fizetnek többet a szakértőknek… Azért, mert ugyanazt a munkát gyorsabban, jobban és magabiztosabban tudják elvégezni.
Hogyan? Mert szó szerint csak ezt csinálják!
Ha megvan a niche, az együttműködés hirtelen gyerekjátékká válik mind számodra, mind az ügyfeled számára, mert már nagyon jól ismered az iparágukat, így nem kell elmagyarázniuk a szakzsargont és az aktuális trendeket.
Ó, és nem lesz többé az, hogy nem tud dönteni az ügyfél. Mert kívül-belül ismered az iparágukat, és nem kell minden apró dolgot előbb átfutni az ügyféllel!
Ehelyett gyorsan és magabiztosan tudod meghozni a tervezési döntéseket, mert pontosan ismered az ügyfeled igényeit, és tudod, hogyan kell a tervedet az ügyfél célközönségéhez igazítani.
És a legjobb az egészben…
A Niche megtalálása visszaadja az idődet!
Miért?
Mert nem próbálsz meg mindenkinek megfelelni, és nem adsz minden projektedhez milliárdnyi kiegészítőt.
Te leszel a szakértő, ami könnyen igazolja a magasabb árat.
Ráállsz arra az egy dologra, amit jobban csinálsz, mint bárki más, és arra koncentrálsz, hogy ezt az egy szolgáltatást vagy élményt emeld magasabbra.
A magasabb szintű szolgáltatás azt jelenti, hogy prémium árakat számíthatsz fel…
A prémium árak pedig azt jelentik, hogy kevesebb ügyfelet tudsz vállalni!
És voilá! Többet keresel, kevesebbet dolgozol!
Arról nem is beszélve, hogy az ügyfeleid imádni fogják azt a hozzáadott értéket, hogy teljes, osztatlan figyelmedet csak az ő projektjükre fordítod, mert nem próbálsz meg zsonglőrködni a végtelen mennyiségű más ügyfélmunkával!
Szóval igen! Az első lépés ahhoz, hogy valamit, amit már csinálsz, prémium szolgáltatássá alakítsd, a niching! Nem csak egy speciális ügyfél kiválasztása, hanem még annak a szolgáltatásnak is a kiválasztása, amelyet ennek a speciális ügyfélnek nyújtasz.
Mert úgy tűnik, hogy minden szakmában kiválóan dolgozni nagyon értékes dolog, de ezek a felső kategóriás ügyfelek luxus, felső kategóriás szolgáltatásokat keresnek. És amikor választaniuk kell egy specialista és egy általános szakértő között, akkor mindig a specialistát választják!
Itt van 4 stratégia, amelyeket könnyen és gyorsan alkalmazhatsz!
Nah, nézzük mi a 2. titok ahhoz, hogy kevesebbet dolgozz és többet keress webdesignerként…
2. titok
Szárnyaló kapcsolatod van a jelenlegi webdesign ügyfeleiddel? Ők megmondhatják…
De ne aggódj, a niching (az #1-es tipp, amiről most beszéltünk) segít ebben!
Látod, ha nem próbálsz mindenben minden embernek megfelelni, automatikusan könnyebb lesz a rendszer a vállalkozásodban. Felállíthatsz egy szuper tervet arra, hogy a dolgokat zökkenőmentesen, és mindig pontosan ugyanabban a sorrendben végezd el.
Az email sablonjaid, amelyeket a munkafolyamatok automatizálására állítasz be, hirtelen sokkal személyre szabottabbak lehetnek, mivel csak egy adott személynek szólnak.
Az ügyfelek pedig imádni fogják a személyes jelleget!
Ráadásul, ha mind a kiszolgálandó ügyfelek terén, mind a kiszolgálás módjában megvan a niche-ed, nem kell többé millió különböző szolgáltatási szintet vagy csomagot kínálnod, amelyek az adott ügyféltől függően percenként változhatnak.
Megtervezhetsz 1-2 tökéletesen személyre szabott, egyedi szolgáltatást vagy csomagot… majd létrehozhatsz egy szuperszexi folyamatot, amellyel mindezt (egyetlen kihagyott lépés nélkül) a weboldal közzététel napjáig el tudod végezni.
A zökkenőmentes start → finish tervezési folyamat azonnal növeli az ügyfélélményed értékét, így álmaid ügyfelei sokkal inkább téged fognak másoknak ajánlani.
Többször, mint amit egy szép weboldallal valaha is elérhetsz!
És a több ajánlás több ideális érdeklődőt jelent, akikre nem kell személyesen vadásznod! (Vagyis kevesebb órát kell marketinggel töltened!)
Néha a kevesebb munka a vállalkozásodban nem arról szól, hogy kevesebb dolgot csinálsz, hanem arról, hogy hatékonyabban csinálod azokat!
Gondolj bele, mi mindent kell tenned az ügyféllel az első kapcsolatfelvételtől kezdve egészen addig, amíg ténylegesen elkezded megtervezni a weboldalát:
Mi lenne, ha ahelyett, hogy minden egyes ügyfélnek írnál heti több emailt, mindezt automatizáltan, mindössze néhány gombnyomással megtehetnéd? És hogy minden egyes email következetesen márkahűen és személyre szabottan nézhetne ki, anélkül, hogy a postaládádhoz lennél kötve?
Lehetséges – a megfelelő eszközzel!
Ezért az egyik első dolog, amit a Webdesign Business Booster tanfolyamon tanítok, az az, hogyan állítsd be a webdesign vállalkozásodat egy megfelelő CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) szoftverrel!
Az ügyfeled számára ez a különbség aközött, hogy…
Olyan valakivel dolgozol, aki minden részletre odafigyel, és mindig egy lépéssel előtted jár, hogy a projekted időben elkészüljön…
V.S.
Aközött, hogy a héten 11. alkalommal kell e-mailt küldenie a webdesignernek, hogy megtudja a következő lépéseket, és hogy mikorra várhatja a terv elkészültét.
Egyetlen ügyfél sem szeretné úgy érezni magát, hogy a sötétben tapogatózik, miközben te az egyik feladatról a másikra ugrálsz a projektjükben.
Ha úgy érzed magad, mint egy másodlagos feladat, az nem éppen a „prémium szolgáltatásról” árulkodik, nem igaz? De megfelelő rendszerekkel és folyamatokkal valójában időt takaríthatsz meg, miközben biztosítod az ügyfél számára, hogy ő a TE első számú prioritásod!
Tehát, ha meg akarod tanulni, hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt aközött, hogy több pénzt keress és kevesebbet dolgozz, akkor alakíts át valamit, amit már amúgy is szolgáltatsz prémium szolgáltatássá azáltal, hogy megtalálod a niche-t és felállítod a megfelelő rendszereket!
Lehet, hogy ez egy kis időt és tervezést igényel, de sokkal könnyebb, mintha megpróbálnál feltalálni egy csomó új, kipróbálatlan terméket vagy szolgáltatást, hogy remélhetőleg több pénzt keress….
És csodálkozni fogsz, mennyi időt tudsz megspórolni a marketing, és a tervezési fázisban!
Tehát amellett, hogy befektetsz az oktatásba, ami a tényleges webdesign képességeid fejlesztéséhez szükséges (ami mindenképpen jó ötlet, ha high-end tervezői árakat akarsz felszámítani), a két legegyszerűbb dolog, amit ma elkezdhetsz tenni a cél elérése érdekében, az 1) hogy komolyan veszed a niche kiválasztását, és 2) hogy időt szánsz arra, hogy végre megfelelő rendszereket és folyamatokat állíts fel a vállalkozásod számára!
Boldog tervezést!