Ez nem arról szól, hogy „költs 100 000 forintot konferenciákra járásra és nagy nevekkel való kapcsolatépítésre”, vagy akár arról, hogy „írj naponta blogbejegyzéseket, amíg le nem esnek az ujjaid, majd ezt a tartalmat minden közösségi platformon újrahasznosítsd”. Nem.
Nem ezekre a dolgokra kell koncentrálnod, ha sikeres kreatív vállalkozóvá akarsz válni.
Valójában mindezek a dolgok valószínűleg csak elvonják a figyelmedet, és tovább tart, amíg eléred a célodat.
Tehát mit kellene tenned?
Lehet, hogy nem akarod ezt hallani, de ha figyelsz rám, és tényleg azt teszed, amit mondok, máris sokkal előrébb leszel, mint a konkurencia – ezt megígérem neked.
A legtöbb ember, amikor vállalkozásba kezd, azt gondolja, hogy „meg kell tanulnom azt az üzleti stratégiát, amely több mint 7 számjegyűvé tesz”, vagy „el kell olvasnom minden blogbejegyzést arról, hogyan lehet prémium áras projekteket indítani az első naptól kezdve”, vagy „el kell kezdenem napidíjat kínálni, mert az szexi”.
És az igazság az, hogy ha most kezded, egyik dolog sem fog szolgálni, mert először is hiányzik a kirakós 1 létfontosságú darabja.
Az emberek mindig az üzleti stratégiára ugranak, és arra, hogy hogyan fognak pénzt keresni, és talán még a passzív jövedelem stratégiákat is megcélozzák. Ami rendben van, mert egy vállalkozást építesz, néhány üzleti stratégia ismerete értelmesnek tűnhet, de itt van az 1. kulcsfontosságú kirakós darab: ha nem vagy valójában jó abban a szolgáltatásban, amelyet kínálni szándékozol, az üzleti stratégia tényleg nem számít.
Hadd ismételjem meg:
Ha szövegíró akarsz lenni, és a szöveged nem konvertál, nem fog sokáig tartani, amíg a hír kitudódik. Vagy ha közösségi médiastratéga vagy, aki nem tudja elérni, hogy az ügyfelei közösségi médiája növekedjen, akkor nehéz lesz az út: elégedetlen ügyfelek, nincsenek ajánlások, és mindig a marketingstratégiádon kell dolgoznod, hogy az egész életedet az Instagramon posztold, és még akkor is lemaradva érzed magad, mert szinte senki sem köt veled szerződést.
A sikeres kreatív vállalkozók elképesztő minőségű munkát végeznek.
Az emberek mindig megkérdezik tőlem, hogy mi a sikeres webdesignerek titka, és olyanokat mondanak, hogy „oké, nyilvánvalóan nagyszerű weboldalakat építeni, amelyek nagyon jól néznek ki, de mit kell tennem ahhoz, hogy szuper sikeres weboldal tervező legyek?”.
Én meg azt mondom, hogy nem… Szó szerint ez a lényeg. A nagyszerű weboldalak készítése a csata fele.
Igen, vannak a kirakós játéknak más darabjai is, és mindjárt rátérünk azokra is, de a csodálatos munka nem valami mellékes vagy másodlagos dolog, ez a sikeres webdesigner létének alapvető eleme.
Sok szerencsét ahhoz, hogy a város híres, díjnyertes fotósává válj anélkül, hogy valóban jó fotós lennél.
A sikeres kreatív vállalkozók valóban jártasak a szolgáltatásaikban. Ezt egyszerűen nem lehet megkerülni. Ha 2 napot azzal töltesz, hogy megtanulsz weboldalakat készíteni, majd heteket azzal, hogy webdesign szolgáltatásodat próbálod értékesíteni, akkor rossz dologra fordítod az idődet.
A webdesign tanfolyamon sok olyan tanulóról tudtam, aki még azelőtt kapott ügyfeleket, hogy egyáltalán elkezdte volna a marketinget, vagy már elkészítette volna a saját weboldalát, vagy rendelkezett volna megfelelő portfólióval. Mert jól megtanulták a weboldal tervezés készségét, majd ahogy ezeket a weboldalakat mások is látták, a látogatók elkezdtek érdeklődni a szolgáltatásaikról.
Szánj egy kis időt arra, hogy elsajátítsd azt a készséget, amit kínálni szeretnél, legyen az webdesign, szövegírás, közösségi média menedzsment, tartalomkészítés, márkaépítés, fotózás, kalligráfia stb.
Először legyél igazán jó ebben, és csak utána térj rá a következő részre.
A sikeres üzleti vállalkozás Venn-diagramjának 3 köre van.
A legtöbb ember nem. A legtöbb ember sikereket ér el ezzel, aztán elkezd hozzáadni még egy csomó dolgot az vállalkozásához, és elfelejti azokat a dolgokat, amelyek miatt először is sikeresek voltak, és azon kapja magát, hogy megakad és elakad a növekedés.
Komolyan mondom, amikor azt mondom, hogy ezt a 3 dolgot kell kiválasztani, majd ugyanazt az ideális ügyfelet kell kiszolgálni, ugyanazt a marketingstratégiát kell megvalósítani, és ugyanazt az ajánlatot kell újra és újra és újra, az első évben, majd a második évben, a harmadik évben és így tovább.
Néhány év múlva, igen, talán beszélhetünk arról, hogy egy kicsit bonyolítjuk a dolgokat, de hidd el, ha ezt a bejegyzést kezdő vállalkozóként olvasod, még nem tartunk ott!
Most, ha arra gondolsz, hogy kiszolgálod azt az ügyfelet azzal az ajánlattal, és több projektet vonzol azzal a marketingstratégiával, amiről döntöttél, és a szíved összeszorul, és egyszerűen nem tudod elképzelni, hogy hosszú távon csináld ezt a dolgot, akkor az tulajdonképpen jó dolog, mert ez azt jelzi, hogy talán nem a megfelelő hármat választottad ki magadnak.
A legtöbb egyik napról a másikra elért sikerhez 10 év kellett, hogy eljusson oda, ahol most van.
Szórakoztató feladat neked. Keresd fel annak a vállalkozónak a profilját/honlapját/csatornáját, akit éppen irigyelsz. Lapozz vissza. Mennyi ideje dolgozik már? Fogadok, hogy legalább 5 éve. Talán 10 éve. Talán 15!
(Nézd meg az instagram oldalamat 2020-ból…bizony!)
És fontos, hogy ezt tudd, mert ha azt hiszed, hogy ez a norma, hogy ma elkezded, és holnapra megasztár leszel, akkor szörnyen fogod érezni magad, el fogsz bátortalanodni, és túl hamar feladod.
Nézd meg Taylor Swiftet. Most ő a legnagyobb sztár, de már több mint egy évtizede énekel, turnézik, dalokat ír és dolgozik.
Oké, vége a szónoklatnak – a következő néhány évben ragaszkodj a választott 3-hoz.
Ha nem szereted az ötletet, hogy azt a 3 dolgot csináld, amit kiválasztottál évekig, akkor talán nem vagy annyira lelkes az ideális ügyfélért, akit választottál, talán úgy érzed, hogy az a marketing stratégia, amit választottál, nem a te világod, és csak azért választottad, mert az összes többi menő kreatív vállalkozó ezt csinálja, vagy talán a szolgáltatás, amit választottál, nos, mondjuk úgy, hogy nem vagy a legnagyobb rajongója annak, hogy ténylegesen elvégezd azt a szolgáltatást.
Akkor jó. Őszintén!
Nem baj, ha időt szánsz arra, hogy 3 dolgot válassz:
Mert ha az a célod, hogy te legyél az iparág legjobbja, a legsikeresebb szövegíró, grafikus vagy bármi más, akkor ez az, amire szükséged lesz.
Honlaptervezés, fotózás, kalligráfia, márkaépítés, közösségi média stb.
Fejleszd a készségedet.
És ha nincs ügyfeled, de a munkád kiváló, akkor azt az időt, amit az ügyfelek kiszolgálásával töltöttél volna, fordítsd a marketingstratégiád megismerésére, kutatására és fejlesztésére.
Az 5. számú kulcsfontosságú, mert visszatérve a mondandómra, a legtöbb ember azt várja, hogy egyik napról a másikra sikeres lesz, és aztán felháborodik, amikor ez nem történik meg:
Természetesen a késleltetett elégedettség más, mint az, hogy soha nem kapunk semmilyen megkeresést potenciális ügyfelektől. Ha azzal küzdesz, hogy elegendő ügyfélmegkeresést kapj, olvasd el ezt a bejegyzést, és megadom a pontos stratégiát a sikerhez.