Nincs több kapkodás vagy kaotikus napirend! Csatlakozz a webdesignereknek szóló évtervező brainstorminghoz, ahol szakmai segítséget kapsz ahhoz, hogy rendszerezett, eredményes évet tervezhess. Készülj fel 2025-re már most!
Öveket becsatolni!
Van valami a számodra, ami tudom, hogy drasztikusan meg fogja változtatni az ügyfélfolyamatodat a jó irányba!
(És megszabadítod magad az órákig tartó háttérmunkáktól.) 💁♀️ 💁♀️
Mi ez?
Az üdvözlő csomag!
Most lehet azt gondolod …
„Ez kedves tőled, Era, de most nincs időm arra, hogy valami csicsás, egyedi PDF-et tervezzek!”!
Igen, van egy kezdeti időbefektetés, amit ennek az életmentő dokumentumnak a létrehozására fordítunk… De ha egyszer elkészül, akkor szó szerint örökké fog neked dolgozni, hosszú távon rengeteg időt spórolva meg neked.
Komolyan mondom, elvégeztem egy gyors számítást, és úgy becsültem, hogy ez a dokumentum évente legalább egy teljes heti munkaidőt takarít meg nekem.
Egy hetet!
Ez több mint 40 óra felszabadított idő, amit más fontos dolgokra fordíthatsz, amelyek valóban hasznosak a vállalkozásodban!
(Vagy 40 pazar délelőtti szunyókálás. Tudom, melyiket választom…) 🙋♀️ 🙋♀️
Arról nem is beszélve, hogy ezt a dokumentumot évről évre használhatom. Mint egy évelő virág vagy Netflix előfizetés, ez egy olyan ajándék, ami folyamatosan ad.
Amikor már nem kell többé ezernyi oda-vissza emailt írnod, megismételve ugyanazokat az instrukciókat és ismertetőket minden egyes ügyfélnek, amikor szerződsz velük, hirtelen sokkal több időd lesz arra, hogy elvégezd a dolgaidat a vállalkozásodban!
Mint a legtöbb új webdesigner, amikor elkezdtem a webdesign vállalkozásomat, sok mindent manuálisan és egyénileg csináltam minden egyes ügyfél számára.
Amikor egy új ügyféllel szerződtem, akkor elküldtem neki a részleteket a projektünk menetrendjéről, a szerződés aláírásáról, arról, hogyan készítsen Pinterest inspirációs táblát a projektjéhez, hol töltse ki a Brand & Stílus kérdőívet, elmagyaráztam, hogyan kell összeállítani és megjelölni az egyéni házi feladatot és a weboldal tartalmát a Google Drive-ban, linkeket adtam olyan weboldalakhoz, amelyeken ingyenes stock fotók voltak, amelyeket szükség esetén használhat, stb.
Ezek enyhén szólva iszonyú hosszú emailek voltak… és egy örökkévalóságig tartott megírni őket.
Az idő múlásával, amikor ezt a folyamatot minden ügyfél számára elkészítettem, kezdtem észrevenni, hogy órákat pazaroltam el, amikor ugyanazokat a feladatokat ismételtem, csak különböző emberek számára.
Az ügyfelek észrevehetik ezt!
Itt az ideje, hogy végre úgy nézz ki és úgy érezd magad, mint egy igazi webdesigner, és kialakíts egy stabil, ismételhető folyamatot, amit minden egyes ügyfélnél alkalmazol!
Tudtam, hogy szükségem van egy olyan módszerre, amellyel ésszerűsíthetem és egyszerűsíthetem a folyamatomat, kiiktatva magam az egyenletből…
Először úgy kezdtem, hogy a számítógépemen egy jegyzetben leírtam az előírásokat, majd a megfelelő részeket bemásoltam és beillesztettem a nekik küldött emailbe.
Hatékonyabb volt ez, mint amit korábban csináltam?
Persze, de még mindig nem volt tökéletes, és íme, miért…
Általában ezt a másolás-beillesztés emailt a szerződéskötés után 1 nappal küldtem el nekik, amiről most azt gondolhatod, hogy elég gyors ügyfélszolgálat, de van egy probléma…
Biztos akartam lenni abban, hogy megmarad ez a kezdeti izgalom.
Azt akartam, hogy az ügyfeleim már akkor elkezdhessék a házi feladatot, még ha a projekt néhány hétig nem is fog ténylegesen elkezdődni.
Szóval milyen információk kerültek bele az üdvözlőcsomagomba?
Képzeld el, hogy most foglaltál egy szuper drága all-inclusive nyaralást… 🏖️
De amikor odaérsz, rájössz, hogy nincs információ, nincs útiterv, és magadra vagy utalva, hogy mikor és hol kell megjelenned, hogy a legtöbbet hozd ki a pénzedből.
Stresszes, nem?
A webdesign csomagjaid sem különböznek ettől!
Lehet, hogy már milliószor csináltad ezt, de legtöbbször ez lesz az ügyfeled első alkalma, hogy profi webdesignerrel dolgozzon. Ők most fizettek ki egy halom pénzt erre, és csak drukkolnak, hogy jól döntöttek, amikor téged választottak.
Az üdvözlő csomagod biztosítja őket arról, hogy így tettek!
Segíts nekik megérteni, hogy mire számíthatnak az egész folyamat során, és ígérem, sokkal kevesebb kérdéssel és aggodalommal fogsz találkozni (például: „Mikor láthatom az első tervezetet?”). És „Mikorra kellenek a képeim?”).
Úgy fogják érezni, mintha végig fognád a kezüket – anélkül, hogy ténylegesen fognod kellene a kezüket!
Ez csökkenti a folyamatosan visszatérő kérdéseket, ugyanakkor segít számon kérni rajtuk a saját részüket a folyamatban, ha mindenre egyértelmű időpontokat jelölsz meg, hogy a projekt a tervezett időben és ütemterv szerint haladjon. 👌
Az ügyfelek észrevehetik ezt!
Itt az ideje, hogy végre úgy nézz ki és úgy érezd magad, mint egy igazi webdesigner, és kialakíts egy stabil, ismételhető folyamatot, amit minden egyes ügyfélnél alkalmazol!
Ha üdvözlőcsomagot küldesz, az azt jelenti, hogy az ügyfeled már átutalta a foglalót.
De van még egy nagyon fontos lépés, mielőtt egyáltalán elkezdhetnél a tervezésre gondolni.
Ez pedig az, hogy átnézesd és aláíratod velük a szerződésedet.
Online van? Postán? Hol férnek hozzá? Elfaxolják neked az aláírt példányt? (És még nem is viccelek.)
Az ügyfeled azzal van elfoglalva, amihez a legjobban ért, ezért nem biztos, hogy naprakész a technológia legújabb csodáival, például az elektronikus aláírással kapcsolatban!
Bármi legyen is az eljárás, mindenképpen egyértelmű utasításokat adj, hogy a szerződésed ne porosodjon a postaládájukban!
Pro-tipp: Én személy szerint a Dubsado-t szeretem használni az ügyfélszerződések elküldésére és aláírására! (Ez egy affiliate link! 20% kedvezmény az első hónapra vagy évre!)
Ügyfeleidnek létre kell hoznia egy Pinterest Inspirációs táblát, hogy segítsen leszűkíteni a stílust és a hangulatot, amit a kész dizájnjukhoz elképzelnek? Írj bele egy kis „hogyan kell” útmutatót, valamint egy linket egy példatáblára!
Vagy talán szeretnél valamilyen márka- és stíluskérdőívet küldeni, hogy többet tudj meg az ügyfelek vállalkozásáról… Bármilyen házi feladatot is adsz az ügyfelednek, győződj meg róla, hogy az üdvözlő PDF-ből egyenesen oda hivatkozol, hogy ne kelljen külön e-mailekben követniük az egészet.
Ki felelős a képek, szövegek stb. biztosításáért? Adj az ügyfelednek egy teljes listát az összes tartalomról, amelyet össze kell állítania, mielőtt elkezdenéd a tervezést.
Mutass példákat a weboldal célja alapján (blogger, webáruház, fotós, eseményszervező, diákszövetség stb.)
Belinkelhetsz olyan forrásokat, mint például a kedvenc stockfotó-oldalaid a képek beszerzéséhez, vagy tippeket arra vonatkozóan, hogyan tervezzék meg a saját brand fotózást.
Vedd át a minőségi tartalom beküldéséhez szükséges legjobb gyakorlatokat (pl. képméretek, hány kép, függőleges és vízszintes képek keveréke).
Van valamilyen szabályzat arra az esetre, ha az ügyfelek késnek a tartalommal? Emlékeztesd őket (finoman!) itt!
Ezt a részt akár arra is használhatod, hogy más profikhoz irányítod őket, ha az ügyfeled szakemberrel szeretné elkészíttetni a weboldala tartalmát. VAGY ha a fotók beszerzése és a szövegírás olyan szolgáltatások, amelyeket te is kínálsz, tudasd velük, hogy ez is egy lehetőség (természetesen díj ellenében!).
Ne felejtsd el megadni az utasításokat arra vonatkozóan, hogy hogyan és hová küldhetik el a tartalmat, és hogyan jelöljék azokat, hogy könnyű legyen megtalálni.
Szeretem, ha az ügyfelek mindent egyetlen Google mappába töltenek fel, hogy ne kelljen 50 különböző email üzenetben keresgélnem a postaládámban, hogy mindent megtaláljak!
Vagyis. Döntés a “Hamarosan” oldal mellett vagy ellen (és milyen tartalommal kell rendelkezni ahhoz, hogy az oldal elkészüljön!)
Hogyan és mikor adjanak visszajelzést? Hány körös átdolgozást tartalmaz a csomagjuk?
Mi a legjobb módja annak, hogy kapcsolatba lépjek veled, ha a projektjükkel kapcsolatos kérdésük van? Van fix munkaórád? Tudasd velük, hogy mikor várhatnak választ tőled, ha megkeresnek.
Hozzáférhetnek a tervhez, amíg azt elkészíted? Hogyan teszed lehetővé a hozzáférést, ha eljön az ideje?
Van valami, amit az ügyfeleid hajlamosak ismételten megkérdezni tőled, de a fentiekben nem szerepelt? Akkor irány a GYIK részleg!
Nyilvánvaló, hogy az üdvözlő PDF-edben foglaltak az egyéni tervezési folyamatodtól és az egyes ügyfelekkel folytatott lépéseidtől függnek!
Milyen kérdéseket tesznek fel? Mit magyarázol újra és újra? Ez az, amit bele kell írni.
És a legjobb dolog az üdvözlő PDF-ben az, hogy könnyen módosítható és feltölthető, ha úgy érzed, hogy új információkat kell hozzáadnod, ahogy többet tudsz meg a folyamatodról és az ideális ügyfeleidről!
Az üdvözlőcsomag meghatározza az egész ügyfélélményt! Ezért szánj időt arra, hogy szépen elkészítsd! (Vagy bármi is legyen a márkád hangulata!)
Hogy következetes legyek a brandinggel, az üdvözlő PDF-emet szuper barátságos/laza/vidám hangnemben írtam meg.
Mert ki akar elolvasni egy unalmas használati útmutatót, ugye?
Legyenek rövid és érthető bekezdések, ne terheld túl az ügyfelet, de minden fontos információt adj át.
Fogd a sablonokat, igazítsd őket a saját márkádhoz és folyamatodhoz, majd nyomd meg a küldés gombot!
✓ Kezdéstől a befejezésig ügyfélfolyamat sablon
✓ Konzultációs beszélgetés sablon
✓ Üdvözlő csomag sablon
✓ Közzététel utáni ügyfél csomag sablon
✓ Árajánlat sablon
Webdesign Business Booster tanfolyam részletei
Először is, létrehoztam az üdvözlő dokumentumot valamilyen Canva vagy Adobe Illustrator programban.
Exportáld PDF formátumban (és ellenőrizd, hogy a linkek működnek!)…
Most pedig gondoskodj arról, hogy a PDF minél hamarabb, akár automatikusan kézbesítésre kerüljön, amint valakivel szerződsz!
Ennek végtelen módja van, de itt van az én két kedvencem…👇
A WordPress motorhoz pár perc csatlakoztatni a WooCommerce rendszert. Ezt főként webáruházak használják, de szolgáltatás alapú vállalkozásoknak is nagyon jó segítője.
Ha az ügyfeleid a weboldaladon vagy az online áruházadon keresztül foglalják le szolgáltatásaidat és fizetnek, akkor érdemes az üdvözlőcsomagot közvetlenül a visszaigazoló emailjükhöz csatolni!
A webdesign csomagok listáját a szokásos módon tudod létrehoznia webáruházadban, de a terméknél állítsd be a „virtuális” és “digitálisan letölthető” opciót, így már egyből megkapják.
Ez az ügyfél szempontjából nem jelent majd különbséget a szolgáltatásod foglalásakor és kifizetésekor, de lehetővé teszi, hogy a vásárláskor automatikusan küldj az ügyfélnek egy digitális fájlt (az üdvözlő csomagodat) letöltésre!
Én személy szerint imádom a Dubsado-t (Ez egy affiliate link! Szerezz egy 20% kedvezményt az első hónapban vagy évben!), hogy automatizáljam az ügyfél munkafolyamatokat.
Ugyan a Dubsado-ban készült számlát a NAV nem fogadja el, de amikor az ügyfél kifizeti a foglalót, akkor a Dubsado-ban továbbengedem a folyamatot, és kimegy az automatikus email az üdvözlő csomagommal együtt.
Egy új munkafolyamat beállításához a Dubsado-ban menj a Templates > Workflows > Add workflow menüpontra.
Itt be tudod állítani, hogyan nézzen ki a folyamatod.
U.i. Ahhoz, hogy ez működjön, létre kell hoznod egy üdvözlő email sablont, és csatolnod kell az üdvözlő csomagodat. Ezt a Templates> Canned Emails > New Canned Response menüpont alatt teheted meg.
Megtaláltam a módját annak, hogy automatizáljam a levélküldéseket, amint szerződök valakivel, és ez azt jelenti, hogy nem kell a számítógép mellett lennem ahhoz, hogy lenyűgöző ügyfélszolgálatot nyújtsak!
Aludhatok vagy nyaralhatok, és az ügyfeleim mégis villámgyors hozzáférést kapnak a szükséges bevezető dokumentumhoz. 💪
És most, hogy egyszer már elkészítettem a dolgot, szó szerint az idők végezetéig újra és újra használhatom!
Nem kell minden egyes alkalommal, amikor valakivel szerződök, emailben utasításokat írnom, és végül több időm marad arra, hogy a vállalkozásom más fontos területeire koncentráljak!
Imádom. Az ügyfeleim is imádják.
Mindenki nyer!
Az ügyfelek észrevehetik ezt!
Itt az ideje, hogy végre úgy nézz ki és úgy érezd magad, mint egy igazi webdesigner, és kialakíts egy stabil, ismételhető folyamatot, amit minden egyes ügyfélnél alkalmazol!