Reggel felébredsz, és rögtön csalódottnak érzed magad?
Tudod, hogy nem kellene, de az első dolgod, hogy megnézed a postaládádat, és ismét azt látod, hogy egyetlen új ügyfél sem érdeklődött a szolgáltatásaid iránt.
Működni fog a vállalkozásom?
Meddig tudom ezt fenntartani anélkül, hogy új ügyfelek érkeznének?
Nem kellene máris bedobnom a törülközőt?
A jó hír az, hogy sok szolgáltató leküzdötte ezt, és te is meg tudod oldani!
Az első alkalommal, amikor teljes munkaidőben próbálkoztam a vállalkozásommal, tulajdonképpen én is majdnem el is buktam.
Nem jöttek a megkeresések, és így az ügyfél-projektek sem, amikre szükségem volt ahhoz, hogy a vállalkozásomat életben tartsam, így két hét teljes munkaidőben végzett munka után teljes stresszben voltam, hogy mi lesz velem.
De szerencsére összeszedtem magam és kritikusan szemügyre vettem az első alkalommal elkövetett hibáimat, és tervet készítettem, hogy változtassak a második próbálkozásra.
Azután szinte naponta egy ügyfélkérést kaptam, hónapokra előre le tudtam foglalni a szabadúszó szolgáltatásaimat, sőt, annyira keresett lettem, hogy az áraimat is megdupláztam.
Meg kell értened, hogy mi a marketing, hogyan működik, és hogyan válaszd ki a Neked megfelelő marketing stratégiát!
Nem pedig azt a marketingstratégiát, amivel a versenytársaid remekelnek, és amire kényszerítve érzed magad, mert ez a „divat”.
Ha megkérdezném tőled, hogy „mi a marketingstratégiád”, a válasz nem lehet az, hogy „ mindenféle közösségi média, plusz egy kis hirdetés, blogolás, csoportokban való posztolás és személyes kapcsolatépítés is”.
Vagy akár ez is lehetne a válaszod… de ha igen, akkor valószínűleg ezért küzdesz, és minden nap úgy ébredsz, hogy még mindig nem érkezik ügyfélkérés!
Miért nem működik ez? Nos, mert 4 kulcsfontosságú összetevője van annak, hogy az ügyfélmegkeresések naponta érkezzenek.
Az első összetevő egy marketingstratégia (és csak egy!) kivételes ismerete.
Minden platform más és más. Az Instagramon mástól leszel sikeres, mint a blogon, ami szintén más, mint a személyes kapcsolatépítés, a podcast vagy a PR.
Minden marketingplatformnak megvan a maga STRATÉGIÁJA.
Arról nem is beszélve, hogy ha bármilyen online marketing stratégiát folytatsz, a platformok naponta változnak. Ami 2 évvel vagy akár 6 hónappal ezelőtt működött az Instagramon, az nem ugyanaz, mint ami ma működik.
Tehát ha egyéni vállalkozó vagy, és nem marketing stratégával foglalkozol, ne állítsd magad a kudarc útjára azzal, hogy egyszerre rengeteg különböző marketing stratégiával próbálsz lépést tartani.
Válassz egyet.
Valóban csak erre van szükséged. Hidd el, az összes sikeres szabadúszó vállalkozóban ez a közös: kiválasztanak EGY marketingstratégiát, és kitanulják, úgy, ahogy csak tudják, szabadidejükben tanulmányozzák, és megfigyelték, hogy mi működik ezzel vagy a többi stratégiával.
Ezzel elérkeztünk a 2. összetevőhöz… azaz szeresd a választott marketingstratégiát!
Vannak olyanok, akik imádják a személyes kapcsolatépítést. Akkor érzik igazán elemükben magukat, ha rengeteg ember veszi őket körül.
Én viszont, amikor belépek egy olyan szobába, ami tele van ismeretlen emberekkel akár egy coworking irodában, konferencián vagy rendezvényen, az egyetlen dolog, amit tenni akarok, hogy egyenesen visszasétálok azon az ajtón, ahol bejöttem!
Új embereknek bemutatkozni és idegenekkel beszélgetni NEM tartozik az erősségeim közé!
Utálom a közösségi médiát és azt is, hogy megjelenjek rajta, hogy posztoljam az életemet, szóval ez sem igazán nekem való.
Viszont rájöttem, hogy nagyon is SZERETEK hosszú, hasznos tartalmakat létrehozni, mint például ez a blogbejegyzés! És tervben van, hogy 2025-ben a blogbejegyzéseimet felteszem videó formájában a YouTube-ra is.
Ha valamiben természetes tehetséged van, könnyebb kitartani mellette.
Következetesség! Lehet, hogy nem tetszik, de tudod, hogy bármikor, amikor megnézel egy videót vagy interjút a népszerű emberek elképesztő sikerének titkairól, a következetességről esik szó.
A következetesség az a mágikus összetevő, amely elválasztja azokat az embereket, akik sikeresek az üzleti életben, a fitneszben és általában az életben, azoktól, akik nem, és ez a kulcsfontosságú összetevő a marketingstratégia esetében is létfontosságú.
A mesteri tudás, a stratégia kedvelése és a következetesség mind szép és jó, de mindez nem fog működni a 4. lépés nélkül…
A marketing valójában nem is olyan bonyolult.
Sokáig azt mondogattam magamnak: „Utálom a marketinget, rossz vagyok a marketingben, nem értek a marketinghez.” Az igazság az volt, hogy teljesen túlbonyolítottam az egészet.
A marketing valóban nem más, mint az ideális ügyfelek elé kerülés. Ennyi.
Ki kell találni, hogy kik az embereid, és hol vannak, majd meg kell jelenni az ő világukban.
Tehát ahhoz, hogy a marketinggel betörj, azt kell tenned, hogy kitaláld, kik az embereid, hol vannak online vagy a való életben, és találd meg a módját, hogyan kerülj eléjük, és tudasd velük, hogy létezel, és hogy tudod őket szolgálni!
Tehát ha az ideális ügyfeleid fiatalabb srácok, akkor a Reddit lehet a célpontod, míg ha a nők a célpontod, akkor sokkal sikeresebb leszel, ha a Pinteresten kerülsz eléjük, mint a Redditen.
Ha a te embereid 8-4 órás munkában dolgozó ingázók, a saját podcastod vezetése vagy mások podcastjaiban való vendégszereplés tökéletes lenne arra, hogy olyan elfoglalt emberek elé kerülj, akik munkába menet podcastot hallgatnak.
Ha olyan szolgáltatást nyújtasz, amelyhez személyes találkozásra van szükség, mint például a fotózás, vagy akár ha olyan szolgáltatást nyújtasz, mint a webdesign, de csak az országodban élő vagy az anyanyelveden beszélő embereket szeretnéd kiszolgálni, akkor a legjobb, ha az idődet a személyes marketingstratégiára fordítod, majd a következő feladatod az lesz, hogy meghatározd, milyen helyszínekre, rendezvényekre, piacokra, kávézókba, klubokba, esetleg még coworking terekbe is járnak.
Túl sok mindent csinálsz!
Készítettem egy hosszú listát a lehetséges marketingstratégiákról, és mindet végrehajtottam.
Ez azt jelentette, hogy nem sajátítottam el egyetlen platformot sem.
Túlságosan lefoglalt, hogy rohangáljak körbe-körbe, és végigrohantam a listámon, hogy „a lehető legtermékenyebb” legyek, mert „most” kellettek az ügyfelek, nem szántam időt arra, hogy megtanuljam, mi a mélyebb stratégia és a legjobb gyakorlat a marketing stratégiák mögött, amikkel próbálkoztam, mint például az ügyfelek megkeresése, a blogolás, a Facebook csoportokban való „aktív részvétel”, az Instagram és a Pinterest, mert őszintén szólva túlságosan lefoglalt, hogy mindent megpróbáljak, és mindent rosszul csináltam.
Egy olyan stratégia alkalmazása, ami nyomorult helyzetbe hoz téged.
Ezt követte a 2. számú összetevő, a marketingstratégia kedvelése.
Úgy gondoltam, hogy nem vagyok olyan luxus helyzetben, szükségem van az ügyfelekre MOST, így csessze meg az életöröm, dolgoznom kell, és minden létező stratégiát meg kell csinálnom, még akkor is, ha utálom.
Legalábbis ezt gondoltam.
Ami azonban történt, az szuper ellentétes volt. Ránéztem a marketingstratégiák hosszú listájára, MEGRETTENTEM, hogy megcsináljam őket, majd elkezdtem halogatni.
Ehelyett frissítettem a portfóliómat, megváltoztattam az árazásomat, és a weboldalam szövegét finomítottam.
Mindezek haszontalanok voltak, mivel eleve senki sem látogatta a weboldalt, és ez volt a tényleges probléma.
Marketinggel kellett volna foglalkoznom, de ehelyett kerültem, mert nem szerettem a marketing stratégiákat, amelyekről úgy éreztem, hogy meg kell csinálnom.
És tudod, hova vezetett ezeknek a marketing stratégiáknak az elkerülése és a halogatás?
A hógolyó nem épült, nem nyertem lendületet egyetlen területen sem, mert semmiben sem voltam következetes.
Az egyetlen dolog, amit valahogyan helyesen csináltam, az volt, hogy az ideális ügyfeleim előtt megjelentem.
Tudtam, hogy az embereim leginkább hol vannak… Instagram, Facebook csoportok, Google és Pinterest, ezért megpróbáltam mindegyiket csinálni.
Persze, most már tudom, hogy miközben az embereim ott voltak azokon a helyeken, amelyeket én választottam, hogy megjelenjek, még mindig nem láttam előrelépést, mert túl sok stratégiát választottam.
Szóval hogyan határozd meg azt a bűvös marketing stratégiát, amit el tudsz sajátítani, amit valóban szeretsz, amit következetesen fogsz alkalmazni ÉS ami az ügyfeleid elé juttat?
Tölts el egy pár órát azzal, hogy összeállítasz egy listát az összes lehetséges marketing stratégiáról, és aztán az általam említett kritériumok alapján értékeled őket.
Amikor kiválasztod a marketing stratégiádat, azt akarom, hogy teljes mértékben elkötelezd magad mellette.
Ez azt jelenti, hogy később ne válts vissza másra. Tehát amikor kiválasztod a stratégiádat, azt akarom, hogy nyilvánosan kötelezd el magad mellette.
Az én stratégiám, amit annak idején választottam, ami tényleg megfordította a dolgokat számomra, és ahhoz vezetett, hogy szinte naponta érkeztek az ügyfélkérések, az a blogolás volt!
Miután kiválasztottam ezt a stratégiát, mindent megtanultam róla.
Tanulmányokat folytattam róla
A siker nyomokat hagy, ezért keresd meg azokat, akik a te stratégiáddal sikeresek, és tanulmányozd őket.
Ha az illető szerepelt egy podcastban, és elmagyarázza, hogyan valósítja meg a stratégiáját, az is aranybánya lesz! Legyél megszállottja a stratégiád megismerésének, és aszerint valósítsd meg a tanultakat!
Ehhez azonban el kell döntened, hogy mit jelent számodra a következetesség.
A napi, heti, havi vagy más gyakoriságot érzed megfelelőnek? Döntsd el te!
És ha eldöntötted, csinálj helyet a naptáradban ennek.
Ha úgy döntesz, hogy naponta posztolsz az Instagramon, de nem szánsz erre helyet a napodban, az garantáltan a kudarc útja.
Tehát válaszd ki a gyakoriságot, becsüld meg, hogy mennyi időt vesz igénybe, és szánj rá időt a naptáradban.
Az utolsó lépés, amit javasolnék, hogy maradj következetes.
Döntsd el, hogy ez a te prioritásod.
Egy ilyen döntésben nagyon sok erő rejlik.
Amikor eldöntöttem, hogy a blogolás a legfontosabb számomra, hirtelen úgy éreztem, hogy nyugodtan tolhatok más projekteket, vagy tölthetek akármennyi időt egy blogbejegyzés befejezésével, mert tudtam, hogy ez valóban a legfontosabb munka, amire az időmet és az energiámat fordíthatom. Ha jelenleg nem érkeznek hozzád ügyfélkérések, akkor nyugodtan mondhatod, hogy ez a legfontosabb prioritásod!
Nem szívesen mondom el neked, de még az összetevők feldolgozása és az általam megosztott lépések elvégzése után is előfordulhat, hogy ez még mindig nem lesz elég ahhoz, hogy naponta érkezzenek az ügyfélkérések.
A következő a helyzet.
A marketingstratégia tökéletesítése révén az ügyfelek valóban eljutnak az oldaladra. DE ahhoz, hogy érdeklődjenek, van 1 létfontosságú elem, aminek a weboldaladon kell lennie, és jól kell csinálnod!
De pontosan hogyan is készíthetsz portfóliót, ha jelenleg nincsenek fizető ügyfeleid? Olvasd el ezt a bejegyzést, és én ezt a rejtélyt is megfejtem neked!
Nincs inspirációd a portfólió minta darabok elkészítéséhez? Töltsd le az ingyenes ügyfélmintáimat, hogy elkezdhesd!