Barion Pixel

HotJar: a kedvenc weboldal eszközöm

pin_blog_hotjar_1

Szeretném megosztani veled az egyik kedvenc weboldal eszközt – a HotJar-t! Ha azt gondolod, hogy a Google Analytics egy kicsit bonyolult, vagy nem is igazán használod látogatóid nyomon követésére, akkor a HotJar-t nagyon fogod szeretni!

Ez egy ingyenes szolgáltatás, amely videókat rögzít a weboldalad látogatóiról (micsodaaa?!?!), és ettől eldobod az agyad! Míg a Google Analytics csak azt mondja meg neked, hogy mely oldalak népszerűek, a HotJar lehetővé teszi, hogy pontosan megnézd, hogyan lépnek kapcsolatba látogatóid a weboldaladdal, mennyi ideig maradnak ott, mire kattintanak, és így tovább! Még hőtérképeket is készít, amiből megtudhatod, hogy weboldalad mely részein történik a legtöbb tevékenység.

Különösen azért szeretem ezt az eszközt, mert látom, hogyan reagálnak a látogatóim a gombokra, linkekre, cselekvésre ösztönzőkre és még a weboldalam szövegére is.

Egy dolog, amit megtanultam, az az, hogy minden látogató időt szán a kezdőoldalam főcímének és szövegének elolvasására. Ezt a címsort párosítva egy teljesen világos cselekvésre való felhívással segít abban, hogy a látogatók rátaláljanak arra az útra, amit szánsz nekik a weboldalon. Arra biztatlak, hogy ha még nem tetted meg, add hozzá ezt a két dolgot (CTA és címsor) a weboldaladhoz!

Ha a úgy érzed, érdemes lenne használnod a HotJar-t, akkor regisztrálj egy ingyenes fiókot, és nézd meg. Imádni fogod, hidd el!

Megnézem a HotJar-t →

Mi a teendő a HotJar hőtérkép adataival

Szuper, telepítetted a hőtérképet, és végignézed az összes díszes sárga kattintásjelzőt, amelyek az oldal legfelső különböző területein jelennek meg…

Most mit csinálsz?

Íme 6 kérdés, amit tegyél fel magadnak, és a válaszaid alapján megteendő lépések!

#1 – A látogatók a cselekvésre ösztönzőkre kattintanak?

(Most lehet azt kérdezed: „Mi az a cselekvésre ösztönzés?” Nem tudod, miről beszélek? Olvasd el ezt a bejegyzést a cselekvésre ösztönzőkről.)

Ha a cselekvésre ösztönzőkre sok kattintás érkezik, nagyszerű, hagyd őket úgy, ahogy vannak.

Ha cselekvésre ösztönzők nem kapják meg a kívánt figyelmet, íme néhány ötlet, amivel javíthatsz rajtuk:

  • Módosítsd a cselekvésre ösztönzés (CTA) szövegét.
  • Változtasd meg a CTA színét, hogy jobban kiemelkedjen.
  • Növeld a CTA méretét VAGY távolítsd el az összes zavaró tényezőt a CTA körül, hogy könnyebben észrevehető legyen.

#2 – Használják a látogatók a keresőt?

Ha igen, az emberek újra és újra használják, akkor nagyszerű, hagyd úgy ahogy van!

Ha azonban MINDIG használják, akkor ez azt jelezheti, hogy az emberek nehezen találják meg a kívánt tartalmat a navigációs menüben.

Tedd egyértelműbbé a navigációs menü pontokat, és győződj meg arról, hogy az emberek mit keresnek a keresősávban. Ezt a Google Analytics-ben a Weboldalról indított keresési lekérdezések részben találod.

Ha a látogatók folyamatosan keresik a telefonszámodat, e-mail címedet, fizikai címedet (pl üzlet esetén) vagy a nyitvatartási időt, az azt jelzi, hogy ezek az információk nagyon fontosak, ezért feltétlenül tedd be őket a láblécbe.

Nincs meg a látogatói által keresett tartalom? Ha blogolsz, és a látogatók olyan dolgokat keresnek, amelyekről még nem írtál a blogodban, akkor add hozzá ezeket a blogbejegyzés ötletek listádhoz.

Ha a fenti kérdésre nem a válasz, az emberek szinte soha nem kattintanak a keresőre, akkor ez azt jelentheti, hogy vagy könnyen megtalálják, amire szükségük van a weboldaladon (jó munkát végeztél), vagy nem találják magát a keresőt, ami azt jelenti, hogy feltűnőbb helyre kell tenni.

#3 – A látogatók a legfontosabb menü pontokra kattintanak?

Ha ez igen, nagyszerű, ne változtass rajta.

Ha ez nem, akkor fontold meg a szöveg módosítását vagy a navigációs lehetőségek minimalizálását.

Ha azt szeretnéd, hogy igénybe vegyék a szolgáltatásaidat, de mégse kap az adott oldal annyi figyelmet, amennyit szeretnél, akkor nevezd át a menüt.

A másik lehetőség, amikor valami nem kap sok figyelmet az, hogy eltávolítod az összes többi kevésbé fontos dolgot körülötte.

#4 – Kattintanak a hajtás fölötti részre?

Mi a hajtás fölötti rész? A Főoldal felső része, amit görgetés nélkül látsz.

Ha ez igen, nagyszerű, ne változtass rajta.

Ha ez nem, és már próbáltad megváltoztatni a szöveget, a színt és a körülötte lévő dolgokat, akkor lehetséges, hogy a látogatókat egyszerűen nem érdekli ez a tartalom. Szóval cseréld le valami másra!

#5 – A látogatók kattintanak nem kattintható elemekre is?

Ha például vannak a munkáddal kapcsolatos képek a weboldaladon, amelyek nem linkelnek sehova, de a látogatók mégis kattintanak rá, akkor lehet érdemes ezeket kattinthatóvá tenni, ha van hasznos további információ hozzá.

#6 – A látogatók sokszor kattintanak egy láblécben található linkre?

Azt már bizonyára tudod, hogy nem érdemes a weboldalad minden oldalát betenni a főmenübe (pl ÁSZF, Adatvédelmi nyilatkozat..stb). A kevésbé fontos oldalakra kell hivatkozni a láblécben, és csak néhány kiemelten fontos linket kell megtartanod a felső navigációban.

De mi van akkor, ha az egyik lábléchivatkozás rengeteg kattintást kap? Tedd fel a felső navigációba, kiérdemelte a helyét ott.

Mit tegyél, miután a HotJar szerint változtattál a weboldaladon

Miután módosítottad az oldalakat, állítsd le a hőtérkép rögzítését, és indíts új felvételt, így újra elkezdheted a kattintások nyomon követését anélkül, hogy a régi statisztikákat átvinnéd az új tesztbe.

Aztán néhány nappal később menj vissza, nézd meg a hőtérképet, vedd figyelembe a látogatók viselkedésében mutatkozó különbségeket, és folytasd a finomítást!

|