Webdesignerként a semmiből indulni ijesztő érzés lehet, különösen, ha nincsenek olyan kapcsolataid vagy közönséged, mint amilyenről álmodsz.
Szóval, hogyan találod meg az első néhány ügyfeledet?
És ha már sikerült befutnod, hogyan leszel az a webdesigner, akivel mindenki együtt akar dolgozni?
Ez az, amit ebben a bejegyzésben megmutatok.
GONDOLJ ERRE ÚGY, MINT A TÖKÉLETES ÚTMUTATÓRA AHHOZ, HOGY WEBDESIGN ÜGYFELEKET SZEREZZ A KEZDETEKTŐL FOGVA.
Két fő részre bontom:
Szóval már ezen a héten szeretnél webdesign ügyfeleket találni?
Íme három gyors és könnyen megvalósítható módszer, amellyel hét napon belül elkezdhetsz ügyfeleket szerezni:
Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy az első néhány ügyfeled meglegyen, az a személyes kapcsolatok.
Íme néhány dolog, amit szeretném, ha ezen a héten kipipálnál:
Amikor beszélgetsz a potenciális ügyfelekkel, ne feledd, hogy a jó kapcsolatok kiépítése a megfelelő kérdések feltevésével kezdődik.
Íme, három, amivel elkezdheted:
Ne feledd, hogy egy másik emberrel beszélgetsz. Ne tölts 30 percet azzal, hogy magadat reklámozod, és megpróbálod meggyőzni őket arról, hogy veled kellene dolgozniuk.
Ehelyett ismerd meg őket és a vállalkozásukat, és adj tanácsot, hogyan tudnád megoldani a weboldalukkal kapcsolatos kihívásaikat (őszintén szólva, ez nagyban elősegíti az üzletet.).
Ha ismered az iparágat, amelyet ki szeretnél szolgálni, keress olyan online csoportokat vagy közösségeket, ahol az ideális ügyfelek megfordulnak.
Ezek lehetnek Facebook csoportok, LinkedIn csoportok vagy bármilyen hiánypótló közösségi fórum.
A kulcs itt az, hogy olyan csoportot válassz, ahol:
Íme a házi feladat erre a hétre:
Gondolj a hobbijaidra, érdeklődési körökre és korábbi tapasztalataidra. Ezután készíts egy listát három-öt olyan online csoportról, amelyek illeszkednek ezekhez a témákhoz, és tele lehetnek a potenciális ügyfeleiddel.
Az ajánlatküldés nagyon hatékony lehet, különösen, ha még csak most kezded.
Ez egy proaktív módja annak, hogy megszerezd az első ügyfeleket, mielőtt még létrehoznád a marketingstratégiát, amely elhozza őket hozzád.
Mi a jó az ajánlatküldésben?
Alapvetően te választhatod ki, hogy kivel szeretnél dolgozni, ami biztosítja, hogy a portfóliód első darabjai megfeleljenek az ideális ügyfelednek.
Bármilyen módszerrel lehet ajánlatot küldeni…
Itt van 2 bónusz tipp:
Ha újra kezdeném az egészet, ez a három módszer lenne az én módszerem. Garantálom, hogy ha tényleg ráállnék ezekre a módszerekre, akkor egy héten belül legalább néhány ügyfelet le tudnék szerződtetni.
DE NE FELEDD, EZ EGY TÜRELEM JÁTÉK.
Ha az első néhány ajánlatod nem sikerül, folytasd tovább. Nem mindenkinek van szüksége weboldalra abban a pillanatban, amikor megkeresed őket, ezért ne csüggedj el.
Minél több emberrel lépsz kapcsolatba, annál közelebb kerülsz az első ügyfelek megszerzéséhez. És ha ez megtörtént, akkor ezt a folyamatot könnyen megismételheted, amíg meg nem szerzed a kívánt ügyfélkört.
De mi történik akkor, ha kifogysz a személyes kapcsolatokból és csoportokból, amikhez csatlakozhatsz? Ekkor itt az ideje, hogy fokozd a marketingedet néhány hosszú távú stratégiával, amelyekkel a naptáradat nem csak hetekre, hanem hónapokra is betöltheted.
A helyzet a következő:
A LEGSIKERESEBB WEBDESIGNEREK NEM CSAK A TERVEZÉSBEN JÁRTASAK, HANEM A SAJÁT VÁLLALKOZÁSUK MARKETINGJÉNEK MESTEREI IS.
5 hosszú távú ügyfélkereső marketingstratégia:
Mielőtt belemerülnénk az egyes stratégiák részleteibe, van valami, amiben teljes mértékben hiszek: Csak akkor leszel sikeres ezeknek a stratégiáknak az egyikével, ha tényleg élvezed, amit csinálsz.
Legyünk őszinték: ha a saját főnököd vagy, szinte lehetetlen minden nap felkelni, hogy rákényszerítsd magad arra, hogy olyasmit csinálj, amit utálsz – különösen, ha senki sem liheg a nyakadba, hogy biztos legyél benne, hogy megcsinálod.
Íme a siker titka:
Válaszd ki azt a stratégiát, amelyet hosszú távon is élvezni tudsz. Mert őszintén szólva, addig fogod marketingelni a vállalkozásodat, amíg te vezeted.
Ez egy nagyon fontos döntés, mert jelentős mennyiségű időt fogsz tölteni a tanulással, a megvalósítással és a tökéletesítéssel, bármilyen stratégiát is választasz.
Amikor azt mondom, tartalomkészítés, akkor hosszú távú tartalomkészítésről beszélek a következő formátumokban, hogy bevonzd az ideális ügyfeleket, valamint hogy a választott niche-ben tekintélyt szerezz.
Íme a lépésről lépésre összeállított teendők listája a kezdéshez:
1. HATÁROZD MEG AZ IDEÁLIS ÜGYFELEDET
Mielőtt belevágnál a tartalomkészítésbe, elengedhetetlen, hogy tudd, kinek készítesz tartalmat.
Az a blogbejegyzés, amely egy jógastúdió tulajdonosának segít kiválasztani a legjobb foglalási szoftvert, nagyon különbözik attól a bejegyzéstől, amely egy esküvői helyszín tulajdonosának segít a helyszíni látogatások ütemezésében, vagy egy étteremnek a legjobb foglalási rendszert keresve.
Minden vállalkozástípusnak egyedi igényei vannak, és a tartalomnak ezekre a konkrét kihívásokra kell reagálnia.
Kezdd tehát az ideális ügyfél egyértelmű meghatározásával.
Ha TÉNYLEG tisztában vagy ezzel, az nagy segítség lesz abban, hogy olyan tartalmat hozz létre, amely rezonál rájuk, és a megfelelő ügyfeleket vonzza a vállalkozásodhoz.
2. VÁLASZD KI A TARTALOM FORMÁTUMÁT
Most, hogy már tudod, kihez szólsz, ideje eldönteni, hogyan éred el őket.
Blogbejegyzések, YouTube-videók vagy podcastok révén?
A következőket kell figyelembe venni:
Tipp: gondolj az ideális ügyfeled igényeire ÉS a saját igényeidre és képességeidre.
Az ideális formátum a számodra a következő: az a formátum, amely megfelel a célközönségednek + olyan formátum, amelyet szívesen készítesz.
Tipp: semmiképpen nem ajánlom, hogy mindháromba az elején belevágj, mert az túlterhelő lehet. De később több formátumot is használhatsz!
3. KEZDD EL GYŰJTENI A TARTALMI ÖTLETEKET
Kezdj el ötletelni olyan tartalmi ötleteket, amelyek értékesek lehetnek az ideális ügyfél számára.
Nyisd meg a telefonod, és hozz létre egy jegyzetet “Tartalmi ötletek” címmel. Írj le mindent, ami eszedbe jut – semmi sem hülyeség. Az ihlet bármikor támadhat, akár az utcán sétálva, akár egy potenciális ügyféllel beszélgetve.
Ezután vizsgáld meg, hogy milyen típusú tartalom teljesít jól a saját piacodon. Még ha nem is a YouTube-ot választod elsődleges formátumként, a YouTube aranybánya a tartalmi ötletek számára, mivel az analitikája nyilvános (láthatod, hogy egy youtube-videó hány megtekintést kapott, de nem mindig látod, hogy egy podcast epizód hány lejátszást ért el).
4. KÉPEZD MAGAD A TARTALOMGYÁRTÁSRÓL
Itt az ideje, hogy belemerülj a választott tartalmi formátum apró részleteibe.
Mindegyik formátumnak megvannak a maga legjobb gyakorlatai és tanulási folyamatai. Szánj rá egy kis időt, hogy megtanuld, mi szükséges a minőségi tartalom előállításához.
Profi tipp: Ne ragadj bele a folyamatos tanulás ciklusába – végtelen kutatás cselekvés nélkül. Tanuld meg az alapokat, majd vágjo bele az első tartalom létrehozásába.
5. KÉSZÍTSD EL AZ ELSŐ TARTALMAT
Oké, ne gondold túl ezt a lépést; a cél az, hogy valami kikerüljön a világba.
Ne feledd, az első darabodnak nem kell tökéletesnek lennie – csak léteznie kell. Minden egyes új tartalommal, amit készítesz, javíthatsz rajta.
6. OPTIMALIZÁLÁS A SEO SZÁMÁRA
Legyen szó blogbejegyzésről, videóról vagy podcastról, győződj meg róla, hogy tartalmad a keresőmotorok számára optimalizált:
7. NÉPSZERŰSÍTSD A SZOLGÁLTATÁSAIDAT
Ne felejts el minden egyes tartalomban, amit létrehozol, visszautalni a szolgáltatásaidra.
Akár egy felhívás a blogbejegyzés végén, akár egy link a podcast műsorjegyzetekben, győződj meg róla, hogy a közönségedet a kínálatához irányítod.
Fontold meg egy ingyenes ajándék (ebook, csekklista…stb) létrehozását a feliratkozók gyűjtéséhez és emailben történő ápolásukhoz.
8. SZERKESZTÉSI NAPTÁR KÉSZÍTÉSE
Garantálom: minden sikeres tartalomkészítőnek van valamilyen szerkesztési naptára.
Nagyon ajánlom, hogy hozz létre egy szerkesztési naptárat, hogy szervezett és következetes tudj maradni.
Az Asana-t használom a tartalmaim megtervezésére, és ÉVEKIG tartott, amíg kitaláltam a tökéletes rendszert.
9. VÁLASSZ EGY GYAKORISÁGOT ÉS RAGASZKODJ HOZZÁ.
Végül pedig a legfontosabb: ha egyszer elkezdesz tartalmakat létrehozni, légy következetes.
Döntsd el, hogy milyen tartható gyakorisággal, akár hetente, kéthetente vagy havonta, és tartsd magad ahhoz.
1. HATÁROZD MEG AZ IDEÁLIS ÜGYFELET
Az első lépés annak megértése, hogy ki az ideális ügyfél, és hogy milyen közösségi médiaplatformokon aktív.
Vajon az idejüket azzal töltik, hogy az Instagramot görgetik, Facebook csoportokban vannak, vagy TikTok-videókat néznek?
Az induláshoz elengedhetetlen, hogy tudjuk, hol találhatóak meg, és milyen tartalmakat fogyasztanak.
Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
Vizsgáld meg azokat a népszerű alkotókat is, akiket az ideális ügyfeleid már követnek. Mi működik ezeknél az alkotóknál? Milyen típusú posztok kapják a legtöbb figyelmet?
2. VÁLASZD KI A MEGFELELŐ PLATFORMOT
A sokféle közösségi médiaplatform közül kulcsfontosságú kiválasztani azt, amelyik a legjobban megfelel az ideális ügyfélnek és a saját igényeidnek. Ha szívesen használod az adott platformot, nagyobb valószínűséggel maradsz következetes a posztolásban.
Gondold át:
A tökéletes pont a kettő metszéspontja. Ne erőltesd magad egy platformra csak azért, mert az népszerű a közönséged körében. Ha rosszul érzed magad a használatával, nem fogsz kitartani mellette, és ez kiégéshez vezethet.
Ha például az Instagram nem tesz jót a mentális egészségednek, de úgy gondolod, hogy minden ügyfeled ott van, légy kreatív! Elérhetnéd őket helyette a LinkedInen?
Ne feledd, hogy az ideális ügyfeleid valószínűleg több platformot is használnak, tehát vannak lehetőségeid. Válassz egy olyan platformot, ahol hitelesen tudsz megjelenni, és ahol szívesen töltesz időt.
3. ISMERD MEG AZ AKTUÁLIS TRENDEKET
Miután kiválasztottad a platformot, merülj el a legújabb funkciókban és trendekben.
A közösségi média folyamatosan fejlődik, és minden egyes platform versenyez a többivel.
Amikor például a TikTok hatalmas lett, az Instagram Reels-szel válaszolt. Ha használod a közösségi médiát, akkor valószínűleg emlékszel, hogy abban az időben a Reels-szek voltak a menő hely. A Reels posztolása nem volt akadály, mert az Instagram a többi formátummal szembeni láthatóságuk növelésével ösztönözte a felhasználókat a posztolásra.
Ha tudod, hogy milyen funkciókat helyeznek előtérbe, az komoly előnyhöz juttathat.
Tájékozódj:
Ha például az Instagram jelenleg a Reels-szeket részesíti előnyben, összpontosítsd oda az erőidet. Ugyanez vonatkozik bármely más platformra is – tudd meg, mi a legújabb felkapott funkció, és összpontosítsd az energiádat oda.
4. ÖTLETEKET GENERÁLNI ÉS TRENDEKET KUTATNI
Kezdd el a telefonod jegyzetek alkalmazásában a tartalmi ötletek listájának összeállítását. Az ihlet bárhol támadhat, és felbecsülhetetlen értékű lesz, ha van egy külön hely az ötletek feljegyzésére.
Az ötletelés során azt is vizsgáld meg, hogy mi a trend a szakterületeden. Milyen témák, formátumok vagy hashtagek teljesítenek jól? Tanulmányozd más alkotók posztjait, és elemezd, miért sikeresek. A tartalom típusa, az időzítés, a felirat stílusa vagy valami más?
A cél az, hogy felismerd a mintákat, és ezeket a felismeréseket alkalmazd saját tartalmaidra. Koncentrálj arra, hogy mi és miért működik, majd építsd be ezeket az elemeket a saját posztjaidba.
5. KEZDD EL A POSZTOLÁST ÉS A TESZTELÉST
A legjobb visszajelzés a tevékenységből származik, ezért ne ragadj le a kutatási fázisban!
Kezdj el posztolni, és nézd meg, milyen posztok működnek jól a közönségeddel. Próbálj ki különböző formátumokat és stílusokat – fotókat, videókat, történeteket stb. -, és figyelj arra, hogy mi váltja ki a legnagyobb visszhangot.
6. NÉPSZERŰSÍTSD SZOLGÁLTATÁSAIDAT
Ne feledd, hogy most már vállalkozásként posztolsz, ezért mindig legyen egy egyértelmű felhívás a cselekvésre (CTA). Akár a szolgáltatásaidhoz, az email listádhoz vagy egy ingyenes ajándékhoz irányítod őket, győződj meg róla, hogy minden posztnak célja van.
Készíts olyan tartalmakat, amelyek természetesen vezetnek a szolgáltatásaidhoz, vagy egy opt-in ajándékot népszerűsítenek az email listád építéséhez. Minden bejegyzésnek hozzá kell járulnia a nagyobb üzleti céljaidhoz.
Például:
7. ÉRTÉKELÉS ÉS KIIGAZÍTÁS
A közösségi média folyamatosan átalakul. Ami ma működik, holnap már nem biztos, hogy működik, ezért folyamatosan értékelned kell a stratégiádat. Nézd meg az analitikát, és nézd meg, mely posztok teljesítettek a legjobban.
Kérdezd meg magadtól:
Használd ezeket a felismeréseket a módszered finomításához és a tartalom folyamatos fejlesztéséhez.
8. SZERKESZTÉSI NAPTÁR KÉSZÍTÉSE
A következetesség a legfontosabb a közösségi médiában. Hogy a helyes úton maradj, hozz létre egy szerkesztési naptárat, amely meghatározza, hogy mit és mikor fogsz posztolni. Ez segít szervezettségben maradni, és biztosítja, hogy minden alapot lefedj.
Itt is az Asana-t használom a szerkesztési naptáramhoz.
9. KÖVETKEZETESEN POSZTOLNI
Végül, akárcsak a tartalomkészítésnél, a közösségi média esetében is a következetesség az aranyszabály.
Találj ki egy olyan közzétételi ütemtervet, amelyet be tudsz tartani – legyen az akár napi, másnapi vagy heti néhány alkalommal történő közzététel. A közönséged elvárja és várni fogja a posztjaidat, a következetesség pedig bizalmat és elkötelezettséget épít.
Ha összezavarodtál, hogy mit is jelent ez valójában, olvasd el ezt:
A nyilvános előadó lehet online vagy offline (erről és arról, hogy melyik opció a megfelelő a számodra, a 2. lépésben részletesen beszámolok). Ez lehet például konferenciákon való előadás, vagy podcastokban való vendégszereplés.
Alapvetően az egész arról szól, hogy új, releváns célközönség elé kerüljünk és megszólítsuk őket.
Íme egy tennivalólista, hogy elkezdhesd:
1. HATÁROZD MEG AZ IDEÁLIS ÜGYFELED ÉS A KEDVENC ESEMÉNYEIKET
Kezdd azzal, hogy elgondolkodsz az ideális ügyfélről…
TIPP: Ha nem vagy biztos benne, kérdezz! Keresd meg azokat az embereket, akik megfelelnek az ideális ügyfél leírásodnak, és kérd ki a véleményüket.
Tudd meg, milyen eseményeken vesznek részt, milyen podcastokat hallgatnak, és honnan szerzik az iparági ismereteiket. Ez a kutatás segít majd kiválasztani a legjobb platformokat, amelyeken meg tudod magad mutatni.
2. VÁLASZD KI A BESZÉDFORMÁT
A nyilvános beszédnek sokféle formája lehet, ezért gondold át, hogy melyik forma felel meg a legjobban neked és a közönségednek. A nyilvános beszéd két fő kategóriája a személyes és az online beszéd:
Gondold végig, hogy az ideális ügyfél hol jelenik meg a legnagyobb valószínűséggel, és miben érzi magát a legjobban. Ha a közönséged a személyes interakciókat kedveli, és te élő környezetben érzed jól magad, akkor válaszd a helyi rendezvényeket. Ha inkább az online tanulás hívei, összpontosíts a virtuális lehetőségekre.
3. VÁLASSZ TÉMÁT ÉS TERVEZD MEG AZ ELŐADÁSODAT
Most, hogy kiválasztottad a formátumot, itt az ideje, hogy megírd az előadás forgatókönyvét. Itt kell igazán megértened az ideális ügyfél igényeit.
Például:
Az ezekre a kérdésekre adott válaszok segítségével olyan előadást készíthetsz, amely a te ideális ügyfeledet szolgálja.
“A 3 legjobb weboldal platform az esküvői helyszínek számára, hogy növeljék a foglalásokat.”
“Hogyan növelheti 50%-kal az e-kereskedelmi bevételeit fejlett email marketing stratégiákkal.”
TIPP: Fordíts sok időt és energiát a címre. Legyen csábító, konkrét, és egyértelműen közölje, hogy milyen értéket nyújt az előadásod. Próbálj ki különböző ötleteket, kérj visszajelzést az emberektől, és futtasd le őket egy olyan eszközzel, mint a ChatGPT, hogy lásd, melyikre van a legnagyobb visszajelzés.
Ha megvan a cím, vázold fel a fő pontokat, amelyekkel foglalkozni fogsz. Ez lesz az előadás fő vonala, és az előadás során a helyes irányba terel.
4. KIEGÉSZÍTŐ ANYAGOK HOZZÁADÁSA
5. MUTATKOZZ BE A RELEVÁNS PLATFORMOKON
Most, hogy már van egy tökéletes előadásod és támogató anyagod, itt az ideje, hogy az ideális közönséged elé lépj.
Kezdd el megismertetni magad konferenciákon, co-working helyeken, könyvtárakban, üzleti csoportokban, podcastokban és online találkozókon. Minden egyes előadást igazíts az adott platformhoz, és magyarázd el, miért lenne értékes az előadásod a közönségük számára.
A pályázatnak tartalmaznia kell:
6. TARTSD MEG AZ ELŐADÁST ÉS KÉRJ VISSZAJELZÉST
Beszélgess a közönségeddel, oszd meg értékes meglátásaidat, és ne felejtsd el feltüntetni a cselekvésre való felhívást (CTA), akár irányíthatod őket egy ingyenes ajándékra, akár arra ösztönzöd őket, hogy többet tudjanak meg a szolgáltatásaidról.
Az előadás után gyűjts visszajelzést. Kérdezd meg a szervezőket vagy a résztvevőket, hogy mi tetszett nekik, és mit lehetne javítani. Ez segíteni fog abban, hogy a jövőbeni alkalmakra továbbfejleszthesd az előadást.
7. MINDEN EGYES LEHETŐSÉGET KIHASZNÁLNI TOVÁBBI FELKÉRÉSEKHEZ
A nyilvános beszéd egyik nagyszerű tulajdonsága, hogy gyakran több lehetőséghez vezet. Miután sikeresen megtartottad az előadást, kérdezd meg a rendezvény szervezőit, hogy tudnak-e más olyan rendezvényekről vagy podcastokról, ahova az előadásod jól illeszkedne. Az iparágban dolgozó emberekkel való kapcsolatépítés új előadókkal való együttműködések ajtaját nyithatja meg.
8. ISMÉTLÉS
A nyilvános beszéd stratégia szépsége abban rejlik, hogy nem kell minden eseményre új előadást készítened.
Ez az egyik előnye ennek a módszernek más stratégiákkal, például a tartalomkészítéssel vagy a közösségi médiával szemben (ahol folyamatosan új tartalmat kell kitalálnod, hogy ugyanazt a közönséget megcélozd, hogy növeld azt).
Ezzel a módszerrel csak egy lenyűgöző előadást kell létrehoznod, majd gyakorlatilag újra és újra előadni azt.
Olyan teret és közösséget hozz létre, amelyben minden ideális ügyfeled örömmel ott lenne, és amelynek aktív résztvevője lenne.
Úgy hangzik, mint valami, amiben te is boldogulnál? Itt vannak a lépések a kezdéshez:
1. VÁLASSZ EGY KONKRÉT PIACI RÉST
A virágzó közösség kialakításának kulcsa, hogy olyan területet válasszunk, amely elég specifikus ahhoz, hogy az emberek valódi kapcsolatot érezhessenek egymással.
Egy olyan széles csoport, mint a “vállalkozók” túl személytelennek tűnhet, de egy olyan fókuszáltabb csoport, mint a “környezettudatos állatgondozók” vagy az “egyéni vállalkozó ügyvédek”, megteremtheti a bajtársiasság és a közös cél érzését.
Gondold át, kik az ideális ügyfeleid. Mivel foglalkoznak? Mi érdekli őket? Milyen kihívásokkal szembesülnek, amelyeket szívesen megvitatnának a társaikkal? Néhány példa:
Minél célzottabb a résed, annál könnyebb lesz olyan tagokat vonzani, akik valódi összetartozás- és céltudatosságot éreznek.
2. VÁLASZD KI A KÖZÖSSÉGI TERET
Ezután el kell döntened, hogy hol lesz a közösséged. Ez lehet:
A választásnak attól kell függenie, hogy az ideális ügyfelek hol érzik magukat a legjobban, és hol töltik már most is az idejüket.
Az online terek esetében vedd figyelembe, hogy a niche közönséged hol a legaktívabb. A Facebook csoportok például nagyszerűek az interaktív beszélgetésekhez, míg a LinkedIn ideális a szakmai kapcsolatépítéshez.
3. TAGOK MEGHÍVÁSA ÉS VONZÁSA
Ha már kiválasztottad a niche-t és a közösségi teret, itt az ideje, hogy terjeszd a hírt, és elkezd építeni a közösségedet. Íme, hogyan:
4. A KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉSE ÉS ÁPOLÁSA
Egy igazi közösség létrehozása nem megy egyik napról a másikra. A csoportod virágzó, vonzó hellyé fejlesztése komoly munkát és elhatározást igényel.. Íme néhány tipp:
Minél értékesebb és interaktívabb a közösség, annál többen akarnak majd maradni és részt venni benne. Ráadásul elkezdik majd terjeszteni a hírt is!
5. ÉPÍTSD BE A SZOLGÁLTATÁSAIDAT TERMÉSZETES MÓDON
Ne feledd, hogy bár a támogató közösség kialakítása az elsődleges cél, ez egyben egy marketingstratégia is a vállalkozásod számára. Fontos, hogy megemlítsd a szolgáltatásaidat, de mindezt úgy tedd, hogy természetesnek tűnjön, és összhangban legyen a közösség céljával.
A kulcs az, hogy először értéket adj, és hagyd, hogy a szolgáltatásaid természetes következő lépést jelentsenek azok számára, akiknek személyre szabottabb segítségre van szükségük.
6. ISMÉTELD ÉS NÖVEKEDJ
Egy virágzó közösség felépítése nem megy egyik napról a másikra, ezért maradj következetes és elkötelezett.
Folyamatosan vegyél részt, szervezz rendezvényeket, és hívj új tagokat. Ahogy a közösség növekszik, a közösség saját életet fog élni, és a tagok egyre gyakrabban fognak hozzászólni és kapcsolatba lépni egymással.
Erről már beszéltem, mint rövid távú stratégiáról korábban a blogban, mert ez valóban jó módja annak, hogy gyorsan ügyfeleket szerezzünk. Azonban hosszú távú stratégia is lehet, ha akarod.
A legfontosabb különbség az ajánlatküldés és a másik négy, általunk tárgyalt módszer között az, hogy nem feltétlenül épül önmagára (nincs hólabda-effektus).
Más szóval, ez nem exponenciális, építhető növekedés, mint a közösségi vezető vagy a tartalomkészítő. Ez inkább egy egyenes, üzleti alapú megközelítés: ajánlkozol, ügyfeleket kapsz, és újra ajánlkozol.
Ennek ellenére, ha ezt hosszú távon akarod csinálni, van néhány dolog, amit másképp kell csinálni, mint amikor ez csak egy gyors és egyszerű rövid távú módszer.
Így kezdd el:
1. HOZZ LÉTRE EGY TALÁLATI LISTÁT ÉS EGY NYOMON KÖVETÉSI RENDSZERT
Először is, szükséged van egy jó rendszerre, amellyel nyomon követheted, hogy kinek és milyen módszerrel vagy csatornán (Instagram, LinkedIn stb.) tettél már ajánlatot.
Ha több száz embert kell megkeresned (ez lesz a helyzet, ha ez a hosszú távú marketingstratégiád), garantált, hogy egy ponton elfelejted, hogy kit kerestél már meg.
Ez akkor is hasznos, amikor a potenciális ügyfelek azt mondják, hogy “talán jövőre”, mert akkor megjelölheted ezt a nyomon követési dokumentumban, és tudni fogod a következő évben, ami nagyon szervezettnek és professzionálisnak tűnik!
Ehhez az első lépéshez a következőket kell tenned:
2. KUTATÁS ÉS AZ AJÁNLAT STÍLUSÁNAK FEJLESZTÉSE
Mielőtt elkezdenéd elküldeni az ajánlatokat, tölts egy kis időt a különböző stílusok kidolgozásával és tesztelésével, hogy megtudd, mi működik a legjobban a számodra, és teszteld az ajánlatok sikerét.
Íme három gyakori stílus:
1. Az általános ajánlat
Ez egy széleskörű bemutatkozási sablon, amelyet minden egyes érdeklődő számára kissé testre szabhatsz. Gyors és egyszerű, de általában alacsonyabb a sikerességi aránya. Használd ezt a módszert, ha kevés az időd, és széles körben kell kommunikálnod, de készülj fel arra, hogy személyre szabottabb üzeneteket küldj utána.
2. Az audit ajánlat
Ez egy személyre szabott ajánlat, ahol előre értéket kínálsz. Felvehetsz egy rövid videót egy olyan eszközzel, mint a Loom, amelyben végigmégy a potenciális ügyfél weboldalán, és javaslatokat teszel a javításra. Ez olyan, mint egy mini konzultáció, amely megmutatja a szakértelmedet, és azt, hogy hogyan tudsz segíteni nekik konkrétan.
Például, ha egy e-kereskedelmi oldalnak ajánlod, akkor felülvizsgálhatod a fizetési folyamatot, és javasolhatod, hogyan lehetne egyszerűsíteni, hogy csökkenjen a kosárelhagyás. A videó végén aztán mondhatsz valami olyasmit, hogy “Ha szeretnéd, hogy ezeket a változtatásokat elvégezzem, dolgozzunk együtt”.
Ez a módszer ugyan több időt vesz igénybe, de hatékonyabb is, mivel az egyes ügyfelek igényeihez igazodik.
Amikor eldöntöd, hogy ezt vagy az általános ajánlatot választod, értékeld az idő ROI-ját, hogy eldöntsd, megéri e a személyesebb útvonalat választani.
3. A prémium ajánlat
Ez egy nagy befektetést igénylő stratégia, amelyet gyakran használnak nagy ügyfelek megszerzéséhez.
Erre példa egy Facebook-hirdetések kezelésével foglalkozó cég története, amely személyre szabott videóaudittel előre feltöltött iPadeket küldött egy listányi topvállalkozónak.
Elemezték az ügyfél korábbi hirdetési kampányait, és részletes tervet adtak a javításra.
Ez a módszer időigényes és költséges, de ha a potenciális ügyfeleidnek magas az életciklusértékük, megéri a befektetést.
Ne feledd, hogy ezt a stratégiát leginkább a nagyobb ügyfelek számára tartogathatod, vagy akkor, ha abban a helyzetben vagy, hogy többet költhetsz ügyfélszerzésre.
3. KÜLDD EL AZ AJÁNLATOT
Miután kiválasztottad az ajánlat stílusát, itt az ideje, hogy elkezdd elküldeni őket. A következőket kell tenned:
4. ÉRTÉKELÉS ÉS OPTIMALIZÁLÁS
Miután kiküldtél egy halom ajánlatot, itt az ideje, hogy kiértékeld, mi működött, és mi nem:
5. SKÁLÁZÁS ÉS KIBŐVÍTÉS
Ha úgy találod, hogy az ajánlatküldés jól működik, és szeretnéd hosszú távú stratégiává tenni, akkor itt van, hogyan léphetsz a következő szintre:
Függetlenül attól, hogy melyik módszert választod, ha egyszer megkapsz egy projektet, lenyűgöző élményt akarsz nyújtani, hogy megnyerő véleményt kapj.
Hogyan csinálod ezt? Egy bevált folyamatot kell követned, amely biztosítja, hogy a teljesítendő feladatok tekintetében minden pontot kipipálj, és a projektet határidőre befejezd!
Ha segítségre van szükséged a folyamatod finomításához, töltsd le ezt a webdesign ügyfélkezelő sablont 👇
Itt az ideje, hogy végre úgy nézz ki és úgy érezd magad, mint egy igazi webdesigner, és kialakíts egy stabil, ismételhető folyamatot, amit minden egyes ügyfélnél alkalmazol!