Barion Pixel

Hogyan találj webdesign ügyfeleket 2024-ben – Teljes útmutató

Hogyan-találj-webdesign-ügyfeleket-2024-ben---Teljes-útmutató

Webdesignerként a semmiből indulni ijesztő érzés lehet, különösen, ha nincsenek olyan kapcsolataid vagy közönséged, mint amilyenről álmodsz.

Szóval, hogyan találod meg az első néhány ügyfeledet?

És ha már sikerült befutnod, hogyan leszel az a webdesigner, akivel mindenki együtt akar dolgozni?

Ez az, amit ebben a bejegyzésben megmutatok.

GONDOLJ ERRE ÚGY, MINT A TÖKÉLETES ÚTMUTATÓRA AHHOZ, HOGY WEBDESIGN ÜGYFELEKET SZEREZZ A KEZDETEKTŐL FOGVA.

Két fő részre bontom:

  • Ügyfelek találása ezen a héten: Az első néhány ügyfél megszerzése, hogy belevethesd magad a webdesign világába, keresd meg az első néhány százezer forintot, és építsd fel a portfóliódat.
  • Hogyan legyenek ügyfeleid hosszú távon: Stratégiák, amelyekkel hónapokra és évekre keresett webdesignerré válhatsz, és végül hónapokra előre tele lehet a tervezési naptárad.

Szóval már ezen a héten szeretnél webdesign ügyfeleket találni?

Íme három gyors és könnyen megvalósítható módszer, amellyel hét napon belül elkezdhetsz ügyfeleket szerezni:

#1 SZEMÉLYES KAPCSOLATOK

Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy az első néhány ügyfeled meglegyen, az a személyes kapcsolatok.

Íme néhány dolog, amit szeretném, ha ezen a héten kipipálnál:

  • Tedd személyes kihívássá, hogy mindenkinek, akivel ezen a héten találkozol, elmondd, mivel foglalkozol. Akár az iskola/óvoda kapujában, akár a jógaórádon, akár egy alkalmi összejövetelen, tudasd az emberekkel az új karrierválasztásodat.
  • Most menjünk egy lépéssel tovább, és keress meg minden olyan személyes kapcsolatot, aki vállalkozást vezet, és ajánld fel, hogy segítesz nekik létrehozni álmaik weboldalát.
  • Vedd elő a telefonod, lapozd végig a névjegyeket, és nézd meg, hogy van-e valaki, aki potenciális ügyfélként tűnik fel, vagy csak olyasvalaki, aki segíthet a hír terjesztésében.
  • Ellenőrizd a közösségi médiafelületeket, hogy vannak-e olyan barátaid és családtagjaid, akiknek szükségük lehet az új készségeidre.

Amikor beszélgetsz a potenciális ügyfelekkel, ne feledd, hogy a jó kapcsolatok kiépítése a megfelelő kérdések feltevésével kezdődik.

Íme, három, amivel elkezdheted:

  • Milyen webdesign platformot használsz jelenleg, és hogyan tetszik?
  • Milyen marketingstratégiáid vannak, és a honlapod támogatja-e azokat?
  • Ha meglenne álmaid weboldala, hogyan nézne ki, és miben különbözne a mostanitól?

Ne feledd, hogy egy másik emberrel beszélgetsz. Ne tölts 30 percet azzal, hogy magadat reklámozod, és megpróbálod meggyőzni őket arról, hogy veled kellene dolgozniuk.

Ehelyett ismerd meg őket és a vállalkozásukat, és adj tanácsot, hogyan tudnád megoldani a weboldalukkal kapcsolatos kihívásaikat (őszintén szólva, ez nagyban elősegíti az üzletet.).

#2 TALÁLD MEG AZ IDEÁLIS ÜGYFELEK CSOPORTJAIT

Ha ismered az iparágat, amelyet ki szeretnél szolgálni, keress olyan online csoportokat vagy közösségeket, ahol az ideális ügyfelek megfordulnak.

Ezek lehetnek Facebook csoportok, LinkedIn csoportok vagy bármilyen hiánypótló közösségi fórum.

A kulcs itt az, hogy olyan csoportot válassz, ahol:

  • Te az egyike vagy azon kevés (vagy egyetlen) webdesignereknek, akik ebben a csoportban vannak.
  • Mutass valódi érdeklődést az iparág iránt, tudd elképzelni, hogy ebben a piaci résben dolgozol. Ez segít neked kitűnni, és ráadásul sokkal élvezetesebbé teszi számodra.

Íme a házi feladat erre a hétre:

Gondolj a hobbijaidra, érdeklődési körökre és korábbi tapasztalataidra. Ezután készíts egy listát három-öt olyan online csoportról, amelyek illeszkednek ezekhez a témákhoz, és tele lehetnek a potenciális ügyfeleiddel.

#3 AJÁNLATKÜLDÉS

Az ajánlatküldés nagyon hatékony lehet, különösen, ha még csak most kezded.

Ez egy proaktív módja annak, hogy megszerezd az első ügyfeleket, mielőtt még létrehoznád a marketingstratégiát, amely elhozza őket hozzád.

Mi a jó az ajánlatküldésben?

Alapvetően te választhatod ki, hogy kivel szeretnél dolgozni, ami biztosítja, hogy a portfóliód első darabjai megfeleljenek az ideális ügyfelednek.

Bármilyen módszerrel lehet ajánlatot küldeni…

  • Instagram DM-ek
  • E-mail
  • LinkedIn üzenetek stb.

Itt van 2 bónusz tipp:

  • Kövesd a szíved vágyát: A legnagyobb esély a sikerre, ha olyan vállalkozásokra koncentrálsz, amelyek iránt valóban szenvedélyesen érdeklődsz. Ha szereted a divatot, akkor helyi butikoknak küldj ajánlatot. Ha a gyermekeid magániskolába járnak, keress meg más magániskolákat.
  • Kezd helyi szinten: összpontosíts a jelenlegi városod kisvállalkozásaira. A helyi jelleg a bizalom és a megbízhatóság extra jellegét adja, és azt is jelenti, hogy személyesen találkozhatsz az ügyfelekkel.

Ha újra kezdeném az egészet, ez a három módszer lenne az én módszerem. Garantálom, hogy ha tényleg ráállnék ezekre a módszerekre, akkor egy héten belül legalább néhány ügyfelet le tudnék szerződtetni.

DE NE FELEDD, EZ EGY TÜRELEM JÁTÉK.

Ha az első néhány ajánlatod nem sikerül, folytasd tovább. Nem mindenkinek van szüksége weboldalra abban a pillanatban, amikor megkeresed őket, ezért ne csüggedj el.

Minél több emberrel lépsz kapcsolatba, annál közelebb kerülsz az első ügyfelek megszerzéséhez. És ha ez megtörtént, akkor ezt a folyamatot könnyen megismételheted, amíg meg nem szerzed a kívánt ügyfélkört.

De mi történik akkor, ha kifogysz a személyes kapcsolatokból és csoportokból, amikhez csatlakozhatsz? Ekkor itt az ideje, hogy fokozd a marketingedet néhány hosszú távú stratégiával, amelyekkel a naptáradat nem csak hetekre, hanem hónapokra is betöltheted.

A helyzet a következő:

A LEGSIKERESEBB WEBDESIGNEREK NEM CSAK A TERVEZÉSBEN JÁRTASAK, HANEM A SAJÁT VÁLLALKOZÁSUK MARKETINGJÉNEK MESTEREI IS.

5 hosszú távú ügyfélkereső marketingstratégia:

  • Tartalom létrehozása
  • Közösségi média
  • Beszéd közösség (tömeg) előtt
  • Közösségi vezetővé válás
  • Ajánlatküldés (a hosszú távú fajta)

Mielőtt belemerülnénk az egyes stratégiák részleteibe, van valami, amiben teljes mértékben hiszek: Csak akkor leszel sikeres ezeknek a stratégiáknak az egyikével, ha tényleg élvezed, amit csinálsz.

Legyünk őszinték: ha a saját főnököd vagy, szinte lehetetlen minden nap felkelni, hogy rákényszerítsd magad arra, hogy olyasmit csinálj, amit utálsz – különösen, ha senki sem liheg a nyakadba, hogy biztos legyél benne, hogy megcsinálod.

Íme a siker titka:

Válaszd ki azt a stratégiát, amelyet hosszú távon is élvezni tudsz. Mert őszintén szólva, addig fogod marketingelni a vállalkozásodat, amíg te vezeted.

HOGYAN TALÁLD MEG, MELYIK STRATÉGIA A MEGFELELŐ A SZÁMODRA

Ez egy nagyon fontos döntés, mert jelentős mennyiségű időt fogsz tölteni a tanulással, a megvalósítással és a tökéletesítéssel, bármilyen stratégiát is választasz.

#1 A tartalomkészítő

Amikor azt mondom, tartalomkészítés, akkor hosszú távú tartalomkészítésről beszélek a következő formátumokban, hogy bevonzd az ideális ügyfeleket, valamint hogy a választott niche-ben tekintélyt szerezz.

  • Blog
  • videó
  • Podcast

Íme a lépésről lépésre összeállított teendők listája a kezdéshez:

1. HATÁROZD MEG AZ IDEÁLIS ÜGYFELEDET

Mielőtt belevágnál a tartalomkészítésbe, elengedhetetlen, hogy tudd, kinek készítesz tartalmat.

Az a blogbejegyzés, amely egy jógastúdió tulajdonosának segít kiválasztani a legjobb foglalási szoftvert, nagyon különbözik attól a bejegyzéstől, amely egy esküvői helyszín tulajdonosának segít a helyszíni látogatások ütemezésében, vagy egy étteremnek a legjobb foglalási rendszert keresve.

Minden vállalkozástípusnak egyedi igényei vannak, és a tartalomnak ezekre a konkrét kihívásokra kell reagálnia.

Kezdd tehát az ideális ügyfél egyértelmű meghatározásával.

  • Milyen iparágban dolgoznak?
  • Milyen problémákkal szembesülnek?
  • Miben van szükségük segítségre a weboldalukkal kapcsolatban?

Ha TÉNYLEG tisztában vagy ezzel, az nagy segítség lesz abban, hogy olyan tartalmat hozz létre, amely rezonál rájuk, és a megfelelő ügyfeleket vonzza a vállalkozásodhoz.

2. VÁLASZD KI A TARTALOM FORMÁTUMÁT

Most, hogy már tudod, kihez szólsz, ideje eldönteni, hogyan éred el őket.

Blogbejegyzések, YouTube-videók vagy podcastok révén?

A következőket kell figyelembe venni:

  • Blogolás: Nagyszerű az olvasást kedvelő és lépésről-lépésre útmutatókat kereső ügyfelek számára. Ez a legkönnyebben elkezdhető, ha kevés az időd.
  • YouTube-videók: Tökéletes a vizuális közönség számára, vagy ha szeretsz a kamera előtt szerepelni. Időigényesebb lehet, de nagy elköteleződési potenciállal rendelkezik.
  • Podcastok: Ideális, ha ügyfeleid elfoglaltak, és szeretik útközben hallgatni. Ha szereted a beszélgetéseket és az interjúkat, akkor ez lehet a legmegfelelőbb.

Tipp: gondolj az ideális ügyfeled igényeire ÉS a saját igényeidre és képességeidre.

  • Lelkes podcast-hallgatók, akik sokat ingáznak?
  • Vagy talán olyan cégtulajdonosok, akik állandóan megoldásokat gugliznak, és inkább olvasnak?
  • Ezek az emberek tényleg a YouTube megszállottjai? vagy egy idősebb korosztály, akik soha nem használják ezt a platformot?
  • Szeretsz beszélni?
  • Félsz a kamerától és inkább írni szeretnél?
  • Van kamerád és olyan felszerelésed, amellyel videókat készíthetsz?
  • Mennyi időt kell erre fordítanod? (ha nem túl sok, akkor a blogolást javaslom, mivel a három közül egyértelműen ez a legkönnyebb).

Az ideális formátum a számodra a következő: az a formátum, amely megfelel a célközönségednek + olyan formátum, amelyet szívesen készítesz.

Tipp: semmiképpen nem ajánlom, hogy mindháromba az elején belevágj, mert az túlterhelő lehet. De később több formátumot is használhatsz!

3. KEZDD EL GYŰJTENI A TARTALMI ÖTLETEKET

Kezdj el ötletelni olyan tartalmi ötleteket, amelyek értékesek lehetnek az ideális ügyfél számára.

Nyisd meg a telefonod, és hozz létre egy jegyzetet “Tartalmi ötletek” címmel. Írj le mindent, ami eszedbe jut – semmi sem hülyeség. Az ihlet bármikor támadhat, akár az utcán sétálva, akár egy potenciális ügyféllel beszélgetve.

Ezután vizsgáld meg, hogy milyen típusú tartalom teljesít jól a saját piacodon. Még ha nem is a YouTube-ot választod elsődleges formátumként, a YouTube aranybánya a tartalmi ötletek számára, mivel az analitikája nyilvános (láthatod, hogy egy youtube-videó hány megtekintést kapott, de nem mindig látod, hogy egy podcast epizód hány lejátszást ért el).

4. KÉPEZD MAGAD A TARTALOMGYÁRTÁSRÓL

Itt az ideje, hogy belemerülj a választott tartalmi formátum apró részleteibe.

  • Ha blogot írsz, tanulj a SEO-ról, a címsorok írásáról és arról, hogy mitől lesz kiemelkedő egy blogbejegyzés.
  • Ha podcastot készítesz, keresd meg az epizódok rögzítésének, szerkesztésének és terjesztésének legjobb gyakorlatait.
  • Ha a YouTube-ra készülsz, számtalan forrás áll rendelkezésedre a világítással, hanggal és videószerkesztéssel kapcsolatban.

Mindegyik formátumnak megvannak a maga legjobb gyakorlatai és tanulási folyamatai. Szánj rá egy kis időt, hogy megtanuld, mi szükséges a minőségi tartalom előállításához.

Profi tipp: Ne ragadj bele a folyamatos tanulás ciklusába – végtelen kutatás cselekvés nélkül. Tanuld meg az alapokat, majd vágjo bele az első tartalom létrehozásába.

5. KÉSZÍTSD EL AZ ELSŐ TARTALMAT

Oké, ne gondold túl ezt a lépést; a cél az, hogy valami kikerüljön a világba.

Ne feledd, az első darabodnak nem kell tökéletesnek lennie – csak léteznie kell. Minden egyes új tartalommal, amit készítesz, javíthatsz rajta.

6. OPTIMALIZÁLÁS A SEO SZÁMÁRA

Legyen szó blogbejegyzésről, videóról vagy podcastról, győződj meg róla, hogy tartalmad a keresőmotorok számára optimalizált:

  • Blogbejegyzések: Törekedj a több mint 2000 szóra, egyértelmű, kereshető címmel. Tartalmazzon releváns kulcsszavakat, alcímeket és meta leírásokat.
  • YouTube-videók: Használj leíró címeket, címkéket és kulcsszavakban gazdag leírást. Készíts egy vonzó képet is hozzá.
  • Podcastok: Írj részletes műsorjegyzeteket és átiratokat a kereshetőség javítása érdekében.

7. NÉPSZERŰSÍTSD A SZOLGÁLTATÁSAIDAT

Ne felejts el minden egyes tartalomban, amit létrehozol, visszautalni a szolgáltatásaidra.

Akár egy felhívás a blogbejegyzés végén, akár egy link a podcast műsorjegyzetekben, győződj meg róla, hogy a közönségedet a kínálatához irányítod.

Fontold meg egy ingyenes ajándék (ebook, csekklista…stb) létrehozását a feliratkozók gyűjtéséhez és emailben történő ápolásukhoz.

8. SZERKESZTÉSI NAPTÁR KÉSZÍTÉSE

Garantálom: minden sikeres tartalomkészítőnek van valamilyen szerkesztési naptára. 

Nagyon ajánlom, hogy hozz létre egy szerkesztési naptárat, hogy szervezett és következetes tudj maradni.

Az Asana-t használom a tartalmaim megtervezésére, és ÉVEKIG tartott, amíg kitaláltam a tökéletes rendszert.

9. VÁLASSZ EGY GYAKORISÁGOT ÉS RAGASZKODJ HOZZÁ.

Végül pedig a legfontosabb: ha egyszer elkezdesz tartalmakat létrehozni, légy következetes.

Döntsd el, hogy milyen tartható gyakorisággal, akár hetente, kéthetente vagy havonta, és tartsd magad ahhoz.

#2 Közösségi média

1. HATÁROZD MEG AZ IDEÁLIS ÜGYFELET

Az első lépés annak megértése, hogy ki az ideális ügyfél, és hogy milyen közösségi médiaplatformokon aktív.

Vajon az idejüket azzal töltik, hogy az Instagramot görgetik, Facebook csoportokban vannak, vagy TikTok-videókat néznek?

Az induláshoz elengedhetetlen, hogy tudjuk, hol találhatóak meg, és milyen tartalmakat fogyasztanak.

Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Milyen platformokat használnak?
  • Milyen típusú tartalmakat fogyasztanak szívesen (videók, fotók, történetek, élő foglalkozások)?
  • Milyen témák iránt érdeklődnek?
  • Milyen hangulathoz vagy előadási stílushoz kapcsolódnak leginkább?

Vizsgáld meg azokat a népszerű alkotókat is, akiket az ideális ügyfeleid már követnek. Mi működik ezeknél az alkotóknál? Milyen típusú posztok kapják a legtöbb figyelmet?

2. VÁLASZD KI A MEGFELELŐ PLATFORMOT

A sokféle közösségi médiaplatform közül kulcsfontosságú kiválasztani azt, amelyik a legjobban megfelel az ideális ügyfélnek és a saját igényeidnek. Ha szívesen használod az adott platformot, nagyobb valószínűséggel maradsz következetes a posztolásban.

Gondold át:

  • Hol a legaktívabbak az ideális ügyfeleid?
  • Melyik platformokon töltöd a legtöbb időt?

A tökéletes pont a kettő metszéspontja. Ne erőltesd magad egy platformra csak azért, mert az népszerű a közönséged körében. Ha rosszul érzed magad a használatával, nem fogsz kitartani mellette, és ez kiégéshez vezethet.

Ha például az Instagram nem tesz jót a mentális egészségednek, de úgy gondolod, hogy minden ügyfeled ott van, légy kreatív! Elérhetnéd őket helyette a LinkedInen?

Ne feledd, hogy az ideális ügyfeleid valószínűleg több platformot is használnak, tehát vannak lehetőségeid. Válassz egy olyan platformot, ahol hitelesen tudsz megjelenni, és ahol szívesen töltesz időt.

3. ISMERD MEG AZ AKTUÁLIS TRENDEKET

Miután kiválasztottad a platformot, merülj el a legújabb funkciókban és trendekben.

A közösségi média folyamatosan fejlődik, és minden egyes platform versenyez a többivel.

Amikor például a TikTok hatalmas lett, az Instagram Reels-szel válaszolt. Ha használod a közösségi médiát, akkor valószínűleg emlékszel, hogy abban az időben a Reels-szek voltak a menő hely. A Reels posztolása nem volt akadály, mert az Instagram a többi formátummal szembeni láthatóságuk növelésével ösztönözte a felhasználókat a posztolásra. 

Ha tudod, hogy milyen funkciókat helyeznek előtérbe, az komoly előnyhöz juttathat.

Tájékozódj:

  • Milyen új funkciók állnak rendelkezésre?
  • Milyen típusú tartalmakat tol az algoritmus?

Ha például az Instagram jelenleg a Reels-szeket részesíti előnyben, összpontosítsd oda az erőidet. Ugyanez vonatkozik bármely más platformra is – tudd meg, mi a legújabb felkapott funkció, és összpontosítsd az energiádat oda.

4. ÖTLETEKET GENERÁLNI ÉS TRENDEKET KUTATNI

Kezdd el a telefonod jegyzetek alkalmazásában a tartalmi ötletek listájának összeállítását. Az ihlet bárhol támadhat, és felbecsülhetetlen értékű lesz, ha van egy külön hely az ötletek feljegyzésére.

Az ötletelés során azt is vizsgáld meg, hogy mi a trend a szakterületeden. Milyen témák, formátumok vagy hashtagek teljesítenek jól? Tanulmányozd más alkotók posztjait, és elemezd, miért sikeresek. A tartalom típusa, az időzítés, a felirat stílusa vagy valami más?

A cél az, hogy felismerd a mintákat, és ezeket a felismeréseket alkalmazd saját tartalmaidra. Koncentrálj arra, hogy mi és miért működik, majd építsd be ezeket az elemeket a saját posztjaidba.

5. KEZDD EL A POSZTOLÁST ÉS A TESZTELÉST

A legjobb visszajelzés a tevékenységből származik, ezért ne ragadj le a kutatási fázisban!

Kezdj el posztolni, és nézd meg, milyen posztok működnek jól a közönségeddel. Próbálj ki különböző formátumokat és stílusokat – fotókat, videókat, történeteket stb. -, és figyelj arra, hogy mi váltja ki a legnagyobb visszhangot.

6. NÉPSZERŰSÍTSD SZOLGÁLTATÁSAIDAT

Ne feledd, hogy most már vállalkozásként posztolsz, ezért mindig legyen egy egyértelmű felhívás a cselekvésre (CTA). Akár a szolgáltatásaidhoz, az email listádhoz vagy egy ingyenes ajándékhoz irányítod őket, győződj meg róla, hogy minden posztnak célja van.

Készíts olyan tartalmakat, amelyek természetesen vezetnek a szolgáltatásaidhoz, vagy egy opt-in ajándékot népszerűsítenek az email listád építéséhez. Minden bejegyzésnek hozzá kell járulnia a nagyobb üzleti céljaidhoz.

Például:

  • Ossz meg egy sikertörténetet és linket a szolgáltatásaid oldalára.
  • Ajánlj fel egy, a poszt témájához kapcsolódó ingyenes ajándékot, hogy feliratkozásra ösztönözd a felhasználókat.

7. ÉRTÉKELÉS ÉS KIIGAZÍTÁS

A közösségi média folyamatosan átalakul. Ami ma működik, holnap már nem biztos, hogy működik, ezért folyamatosan értékelned kell a stratégiádat. Nézd meg az analitikát, és nézd meg, mely posztok teljesítettek a legjobban.

Kérdezd meg magadtól:

  • Mi a közös a legjobban teljesítő bejegyzéseimben?
  • Mely témák vagy formátumok kapták a legnagyobb figyelmet?
  • Mit javíthatnék vagy próbálhatnék meg másképp?

Használd ezeket a felismeréseket a módszered finomításához és a tartalom folyamatos fejlesztéséhez.

8. SZERKESZTÉSI NAPTÁR KÉSZÍTÉSE

A következetesség a legfontosabb a közösségi médiában. Hogy a helyes úton maradj, hozz létre egy szerkesztési naptárat, amely meghatározza, hogy mit és mikor fogsz posztolni. Ez segít szervezettségben maradni, és biztosítja, hogy minden alapot lefedj.

Itt is az Asana-t használom a szerkesztési naptáramhoz.

9. KÖVETKEZETESEN POSZTOLNI

Végül, akárcsak a tartalomkészítésnél, a közösségi média esetében is a következetesség az aranyszabály.

Találj ki egy olyan közzétételi ütemtervet, amelyet be tudsz tartani – legyen az akár napi, másnapi vagy heti néhány alkalommal történő közzététel. A közönséged elvárja és várni fogja a posztjaidat, a következetesség pedig bizalmat és elkötelezettséget épít.

#3 A nyilvános előadó

Ha összezavarodtál, hogy mit is jelent ez valójában, olvasd el ezt:

A nyilvános előadó lehet online vagy offline (erről és arról, hogy melyik opció a megfelelő a számodra, a 2. lépésben részletesen beszámolok). Ez lehet például konferenciákon való előadás, vagy podcastokban való vendégszereplés.

Alapvetően az egész arról szól, hogy új, releváns célközönség elé kerüljünk és megszólítsuk őket.

Íme egy tennivalólista, hogy elkezdhesd:

1. HATÁROZD MEG AZ IDEÁLIS ÜGYFELED ÉS A KEDVENC ESEMÉNYEIKET

Kezdd azzal, hogy elgondolkodsz az ideális ügyfélről…

  • Milyen eseményeket vagy podcastokat ismernek már, és milyen eseményekkel foglalkoznak?
  • Inkább a személyes konferenciákon és hálózati eseményeken vesznek részt, vagy inkább az online találkozók és podcastok kényelmét részesítik előnyben?

TIPP: Ha nem vagy biztos benne, kérdezz! Keresd meg azokat az embereket, akik megfelelnek az ideális ügyfél leírásodnak, és kérd ki a véleményüket.

Tudd meg, milyen eseményeken vesznek részt, milyen podcastokat hallgatnak, és honnan szerzik az iparági ismereteiket. Ez a kutatás segít majd kiválasztani a legjobb platformokat, amelyeken meg tudod magad mutatni.

2. VÁLASZD KI A BESZÉDFORMÁT

A nyilvános beszédnek sokféle formája lehet, ezért gondold át, hogy melyik forma felel meg a legjobban neked és a közönségednek. A nyilvános beszéd két fő kategóriája a személyes és az online beszéd:

  • Személyes előadás: Konferenciák, co-working helyek, könyvtárak, üzleti hálózati csoportok (pl. BNI) és helyi találkozók.
  • Online beszéd: Podcastok, online találkozók, webináriumok és virtuális konferenciák.

Gondold végig, hogy az ideális ügyfél hol jelenik meg a legnagyobb valószínűséggel, és miben érzi magát a legjobban. Ha a közönséged a személyes interakciókat kedveli, és te élő környezetben érzed jól magad, akkor válaszd a helyi rendezvényeket. Ha inkább az online tanulás hívei, összpontosíts a virtuális lehetőségekre.

3.  VÁLASSZ TÉMÁT ÉS TERVEZD MEG AZ ELŐADÁSODAT

Most, hogy kiválasztottad a formátumot, itt az ideje, hogy megírd az előadás forgatókönyvét. Itt kell igazán megértened az ideális ügyfél igényeit.

  • Hol tartanak az üzleti útjukon?
  • Mik a legnagyobb kihívásaik jelenleg?
  • Hogyan tudod a szakértelmeddel megoldani ezeket a problémákat?

Például:

  • Ha még csak most kezdik a honlapkészítési folyamatot, tudják e már, hogy melyik weboldalkészítő platform a megfelelő számukra?
  • Ha az e-kereskedelemben tevékenykednek, akkor azzal küzdenek, hogy kitalálják, hogyan lehetne az adózást és a szállítást hatékonyabban végezni?
  • Ha egy online oktatási cégről van szó, akkor segítségre van szükségük az értékesítési oldalaikkal vagy az örökzöld tölcsérekkel kapcsolatban?

Az ezekre a kérdésekre adott válaszok segítségével olyan előadást készíthetsz, amely a te ideális ügyfeledet szolgálja.

  • Ha az ideális ügyfeled/vállalkozása szuper kezdő a honlapkészítésben, akkor az előadásod címe lehet, hogy valami ilyesmi…

“A 3 legjobb weboldal platform az esküvői helyszínek számára, hogy növeljék a foglalásokat.”

  • Vagy talán olyan e-kereskedelmi eladókat szolgálsz ki, akik már meg vannak győződve arról, hogy a WordPressen akarnak lenni, így a címed inkább valami ilyesmi lesz…

“Hogyan növelheti 50%-kal az e-kereskedelmi bevételeit fejlett email marketing stratégiákkal.”

TIPP: Fordíts sok időt és energiát a címre. Legyen csábító, konkrét, és egyértelműen közölje, hogy milyen értéket nyújt az előadásod. Próbálj ki különböző ötleteket, kérj visszajelzést az emberektől, és futtasd le őket egy olyan eszközzel, mint a ChatGPT, hogy lásd, melyikre van a legnagyobb visszajelzés.

Ha megvan a cím, vázold fel a fő pontokat, amelyekkel foglalkozni fogsz. Ez lesz az előadás fő vonala, és az előadás során a helyes irányba terel.

4. KIEGÉSZÍTŐ ANYAGOK HOZZÁADÁSA

  • A formátumtól függően szükség lehet segédanyagokra, például diákra vagy kézikönyvekre. Legyenek ezek az anyagok vizuálisan vonzóak és igazodjanak a márkához, de ne tömd meg őket túl sok szöveggel. Üzeneted alátámasztására használj felsorolásokat, képi anyagokat és a legfontosabb tudnivalókat.
  • TIPP: Ha azt tervezed, hogy egy podcastban fogsz beszélni, írd le a lehetséges kérdéseket, amelyeket a házigazda feltehet neked. Így a beszélgetés gördülékeny lesz, és minden olyan kulcsfontosságú pontra kitérhetsz, amiről beszélni szeretnél.
  • Gondold át azt is, hogy tudod e majd közvetlenül a szolgáltatásaidat ajánlani, vagy célszerűbb lenne egy ingyenes ajándékot (például egy letölthető útmutatót) felajánlani, amely később a szolgáltatásaidhoz vezet. Alakítsd a CTA-dat aszerint, hogy az esemény vagy a platform mit tesz lehetővé.

5. MUTATKOZZ BE A RELEVÁNS PLATFORMOKON

Most, hogy már van egy tökéletes előadásod és támogató anyagod, itt az ideje, hogy az ideális közönséged elé lépj.

Kezdd el megismertetni magad konferenciákon, co-working helyeken, könyvtárakban, üzleti csoportokban, podcastokban és online találkozókon. Minden egyes előadást igazíts az adott platformhoz, és magyarázd el, miért lenne értékes az előadásod a közönségük számára.

A pályázatnak tartalmaznia kell:

  • Rövid bemutatkozás arról, hogy ki vagy és mivel foglalkozol.
  • Az előadás címe és leírása.
  • Miért fontos ez az előadás a közönségük számára.
  • Bármilyen korábbi előadói tapasztalat (ha van), vagy hogy miért érdekel téged ez a téma.

6. TARTSD MEG AZ ELŐADÁST ÉS KÉRJ VISSZAJELZÉST

Beszélgess a közönségeddel, oszd meg értékes meglátásaidat, és ne felejtsd el feltüntetni a cselekvésre való felhívást (CTA), akár irányíthatod őket egy ingyenes ajándékra, akár arra ösztönzöd őket, hogy többet tudjanak meg a szolgáltatásaidról.

Az előadás után gyűjts visszajelzést. Kérdezd meg a szervezőket vagy a résztvevőket, hogy mi tetszett nekik, és mit lehetne javítani. Ez segíteni fog abban, hogy a jövőbeni alkalmakra továbbfejleszthesd az előadást.

7. MINDEN EGYES LEHETŐSÉGET KIHASZNÁLNI TOVÁBBI FELKÉRÉSEKHEZ

A nyilvános beszéd egyik nagyszerű tulajdonsága, hogy gyakran több lehetőséghez vezet. Miután sikeresen megtartottad az előadást, kérdezd meg a rendezvény szervezőit, hogy tudnak-e más olyan rendezvényekről vagy podcastokról, ahova az előadásod jól illeszkedne. Az iparágban dolgozó emberekkel való kapcsolatépítés új előadókkal való együttműködések ajtaját nyithatja meg.

8. ISMÉTLÉS

A nyilvános beszéd stratégia szépsége abban rejlik, hogy nem kell minden eseményre új előadást készítened.

Ez az egyik előnye ennek a módszernek más stratégiákkal, például a tartalomkészítéssel vagy a közösségi médiával szemben (ahol folyamatosan új tartalmat kell kitalálnod, hogy ugyanazt a közönséget megcélozd, hogy növeld azt).

Ezzel a módszerrel csak egy lenyűgöző előadást kell létrehoznod, majd gyakorlatilag újra és újra előadni azt.

#4 A közösségi vezető

Olyan teret és közösséget hozz létre, amelyben minden ideális ügyfeled örömmel ott lenne, és amelynek aktív résztvevője lenne.

Úgy hangzik, mint valami, amiben te is boldogulnál? Itt vannak a lépések a kezdéshez:

1. VÁLASSZ EGY KONKRÉT PIACI RÉST

A virágzó közösség kialakításának kulcsa, hogy olyan területet válasszunk, amely elég specifikus ahhoz, hogy az emberek valódi kapcsolatot érezhessenek egymással.

Egy olyan széles csoport, mint a “vállalkozók” túl személytelennek tűnhet, de egy olyan fókuszáltabb csoport, mint a “környezettudatos állatgondozók” vagy az “egyéni vállalkozó ügyvédek”, megteremtheti a bajtársiasság és a közös cél érzését.

Gondold át, kik az ideális ügyfeleid. Mivel foglalkoznak? Mi érdekli őket? Milyen kihívásokkal szembesülnek, amelyeket szívesen megvitatnának a társaikkal? Néhány példa:

  • Belsőépítészek: Egy olyan hely, ahol a tervezők projekttippeket osztanak meg, megvitatják az ügyfelek kihívásait és együttműködnek az ötleteken.
  • Állatápoló vállalkozások: Az üzleti növekedésre, az ügyfélmegtartásra és az iparági trendekre összpontosító közösség.
  • Ügyvédek: Egy csoport olyan egyéni ügyvédek számára, akik racionalizálni szeretnék üzleti tevékenységüket és marketingjüket.

Minél célzottabb a résed, annál könnyebb lesz olyan tagokat vonzani, akik valódi összetartozás- és céltudatosságot éreznek.

2. VÁLASZD KI A KÖZÖSSÉGI TERET

Ezután el kell döntened, hogy hol lesz a közösséged. Ez lehet:

  • Online terek: Facebook csoportok, LinkedIn csoportok, vagy bármilyen más közösségi platform.
  • Személyes csoportok: Személyes találkozók: Helyi mastermind csoportok, munkatársi találkozók vagy havi hálózatépítő rendezvények.
  • Kombináció: Egy online csoport, amely alkalmanként személyes rendezvényeket is tart, így a tagok személyesen is kapcsolatba kerülhetnek egymással.

A választásnak attól kell függenie, hogy az ideális ügyfelek hol érzik magukat a legjobban, és hol töltik már most is az idejüket.

Az online terek esetében vedd figyelembe, hogy a niche közönséged hol a legaktívabb. A Facebook csoportok például nagyszerűek az interaktív beszélgetésekhez, míg a LinkedIn ideális a szakmai kapcsolatépítéshez.

3. TAGOK MEGHÍVÁSA ÉS VONZÁSA

Ha már kiválasztottad a niche-t és a közösségi teret, itt az ideje, hogy terjeszd a hírt, és elkezd építeni a közösségedet. Íme, hogyan:

  • Személyes meghívók küldése: Érd el közvetlenül az ideális tagokat. Tudasd velük, miért gondolod úgy, hogy a közösség értékes lenne számukra, és kérd meg őket, hogy csatlakozzanak.
  • Promóció a releváns terekben: Posztolj a közösségedről más csoportokban, fórumokon vagy platformokon, ahol az ideális ügyfeleid már aktívak.
  • Más marketingmódszerek kihasználása: Ha van podcastod, blogod vagy közösségi média követőid, népszerűsítsd a közösségedet, mint a saját piaci réseden belüli kapcsolatteremtés és együttműködés legmegfelelőbb helyét.

4. A KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉSE ÉS ÁPOLÁSA

Egy igazi közösség létrehozása nem megy egyik napról a másikra. A csoportod virágzó, vonzó hellyé fejlesztése komoly munkát és elhatározást igényel.. Íme néhány tipp:

  • Beszélgetés elősegítése: Tegyél fel kérdéseket, indíts vitákat, és bátorítsd a tagokat, hogy osszák meg tapasztalataikat. A cél egy olyan tér létrehozása, ahol az emberek jól érzik magukat, ha interakcióba lépnek és támogatják egymást.
  • Rendezvények szervezése: Tervezz rendszeres eseményeket, például kérdezz-feleleket, élő közvetítéseket, paneleket vagy akár virtuális kávés beszélgetéseket. Ez segít aktívan és elkötelezetten tartani a közösséget.
  • Hívj meg vendég szakértőket: Hívj meg vendégelőadókat, hogy osszák meg tudásukat a tagok számára fontos témákban. Ez növeli a közösségi tartalom értékét és változatosságát.
  • Támogatás és erőforrások felajánlása: Ossz meg hasznos forrásokat, válaszolj kérdésekre, és legyél aktívan jelen a csoportban. Minél többet teszel hozzá, annál jobban fogják a tagok érezni a kapcsolatot és a támogatást.

Minél értékesebb és interaktívabb a közösség, annál többen akarnak majd maradni és részt venni benne. Ráadásul elkezdik majd terjeszteni a hírt is!

5. ÉPÍTSD BE A SZOLGÁLTATÁSAIDAT TERMÉSZETES MÓDON

Ne feledd, hogy bár a támogató közösség kialakítása az elsődleges cél, ez egyben egy marketingstratégia is a vállalkozásod számára. Fontos, hogy megemlítsd a szolgáltatásaidat, de mindezt úgy tedd, hogy természetesnek tűnjön, és összhangban legyen a közösség céljával.

  • Workshopok vagy webináriumok szervezése: Ajánlj ingyenes workshopokat a szolgáltatásaidhoz kapcsolódó témákban, és említsd meg, hogy a résztvevők kérhetnek mélyrehatóbb tanácsadást vagy személyes konzultációt.
  • Sikertörténetek megosztása: Beszélj arról, hogy szolgáltatásaid hogyan segítettek a közösség tagjainak vagy hasonló helyzetben lévő ügyfeleidnek.
  • Ajánlj ingyenes ajándékokat: Létrehozhatsz olyan opt-in-eket, mint útmutatók, ellenőrző listák vagy ebookok, amelyek a tagokat az email listádra vezetik, ahol tovább ápolhatod velük a kapcsolatot.

A kulcs az, hogy először értéket adj, és hagyd, hogy a szolgáltatásaid természetes következő lépést jelentsenek azok számára, akiknek személyre szabottabb segítségre van szükségük.

6. ISMÉTELD ÉS NÖVEKEDJ

Egy virágzó közösség felépítése nem megy egyik napról a másikra, ezért maradj következetes és elkötelezett.

Folyamatosan vegyél részt, szervezz rendezvényeket, és hívj új tagokat. Ahogy a közösség növekszik, a közösség saját életet fog élni, és a tagok egyre gyakrabban fognak hozzászólni és kapcsolatba lépni egymással.

  • Értékelés és alkalmazkodás: Rendszeresen ellenőrizd a tagokat, hogy mi működik, és mi az, amin javítani lehetne. Ne félj változtatni vagy új dolgokat kipróbálni.
  • Szájról-szájra: Ahogy a közösség egyre értékesebbé válik, a hír természetesen terjedni fog. Bátorítsd a tagokat, hogy hívják meg társaikat és kollégáikat.
  • Folytasd a megjelenést: továbbra is vegyél részt, és tartsd a kapcsolatot a tagokkal.

#5 Ajánlatküldés (a hosszú távú fajta)

Erről már beszéltem, mint rövid távú stratégiáról korábban a blogban, mert ez valóban jó módja annak, hogy gyorsan ügyfeleket szerezzünk. Azonban hosszú távú stratégia is lehet, ha akarod.

A legfontosabb különbség az ajánlatküldés és a másik négy, általunk tárgyalt módszer között az, hogy nem feltétlenül épül önmagára (nincs hólabda-effektus).

Más szóval, ez nem exponenciális, építhető növekedés, mint a közösségi vezető vagy a tartalomkészítő. Ez inkább egy egyenes, üzleti alapú megközelítés: ajánlkozol, ügyfeleket kapsz, és újra ajánlkozol.

Ennek ellenére, ha ezt hosszú távon akarod csinálni, van néhány dolog, amit másképp kell csinálni, mint amikor ez csak egy gyors és egyszerű rövid távú módszer.

Így kezdd el:

1. HOZZ LÉTRE EGY TALÁLATI LISTÁT ÉS EGY NYOMON KÖVETÉSI RENDSZERT

Először is, szükséged van egy jó rendszerre, amellyel nyomon követheted, hogy kinek és milyen módszerrel vagy csatornán (Instagram, LinkedIn stb.) tettél már ajánlatot.

Ha több száz embert kell megkeresned (ez lesz a helyzet, ha ez a hosszú távú marketingstratégiád), garantált, hogy egy ponton elfelejted, hogy kit kerestél már meg.

Ez akkor is hasznos, amikor a potenciális ügyfelek azt mondják, hogy “talán jövőre”, mert akkor megjelölheted ezt a nyomon követési dokumentumban, és tudni fogod a következő évben, ami nagyon szervezettnek és professzionálisnak tűnik!

Ehhez az első lépéshez a következőket kell tenned:

  • Hozz létre egy találati listát: Készíts egy listát a potenciális ügyfelekről, akikkel együtt szeretnél dolgozni. Ez magában foglalhat helyi vállalkozásokat, online márkákat vagy akár olyan személyeket is, akikre felnézel. A legfontosabb, hogy legyél konkrét – kutasd fel az üzleti tevékenységüket, és győződj meg róla, hogy megfelelnek a szolgáltatásaidnak.
  • Készíts egy nyomon követési rendszert: Használj táblázatot, CRM rendszert vagy akár egy egyszerű Google doksit az ajánlatok nyomon követésére. Legyen benne a vállalkozás neve, a kapcsolattartó személye, az email címe, a megkeresés dátuma, a megkeresés módja (email, LinkedIn, Instagram stb.), a válasz, a nyomon követés dátuma és a jegyzetek.

2. KUTATÁS ÉS AZ AJÁNLAT STÍLUSÁNAK FEJLESZTÉSE

Mielőtt elkezdenéd elküldeni az ajánlatokat, tölts egy kis időt a különböző stílusok kidolgozásával és tesztelésével, hogy megtudd, mi működik a legjobban a számodra, és teszteld az ajánlatok sikerét.

Íme három gyakori stílus:

1. Az általános ajánlat

Ez egy széleskörű bemutatkozási sablon, amelyet minden egyes érdeklődő számára kissé testre szabhatsz. Gyors és egyszerű, de általában alacsonyabb a sikerességi aránya. Használd ezt a módszert, ha kevés az időd, és széles körben kell kommunikálnod, de készülj fel arra, hogy személyre szabottabb üzeneteket küldj utána.

2. Az audit ajánlat

Ez egy személyre szabott ajánlat, ahol előre értéket kínálsz. Felvehetsz egy rövid videót egy olyan eszközzel, mint a Loom, amelyben végigmégy a potenciális ügyfél weboldalán, és javaslatokat teszel a javításra. Ez olyan, mint egy mini konzultáció, amely megmutatja a szakértelmedet, és azt, hogy hogyan tudsz segíteni nekik konkrétan.

Például, ha egy e-kereskedelmi oldalnak ajánlod, akkor felülvizsgálhatod a fizetési folyamatot, és javasolhatod, hogyan lehetne egyszerűsíteni, hogy csökkenjen a kosárelhagyás. A videó végén aztán mondhatsz valami olyasmit, hogy “Ha szeretnéd, hogy ezeket a változtatásokat elvégezzem, dolgozzunk együtt”.

Ez a módszer ugyan több időt vesz igénybe, de hatékonyabb is, mivel az egyes ügyfelek igényeihez igazodik.

Amikor eldöntöd, hogy ezt vagy az általános ajánlatot választod, értékeld az idő ROI-ját, hogy eldöntsd, megéri e a személyesebb útvonalat választani.

3. A prémium ajánlat

Ez egy nagy befektetést igénylő stratégia, amelyet gyakran használnak nagy ügyfelek megszerzéséhez.

Erre példa egy Facebook-hirdetések kezelésével foglalkozó cég története, amely személyre szabott videóaudittel előre feltöltött iPadeket küldött egy listányi topvállalkozónak.

Elemezték az ügyfél korábbi hirdetési kampányait, és részletes tervet adtak a javításra.

Ez a módszer időigényes és költséges, de ha a potenciális ügyfeleidnek magas az életciklusértékük, megéri a befektetést.

Ne feledd, hogy ezt a stratégiát leginkább a nagyobb ügyfelek számára tartogathatod, vagy akkor, ha abban a helyzetben vagy, hogy többet költhetsz ügyfélszerzésre.

3. KÜLDD EL AZ AJÁNLATOT

Miután kiválasztottad az ajánlat stílusát, itt az ideje, hogy elkezdd elküldeni őket. A következőket kell tenned:

  • Küldj sok ajánlatot: Az ajánlatok a számok játéka. Minél több ajánlatot küldesz, annál nagyobb az esélye, hogy ügyfeleket szerzel. Tűzz ki egy célt, hogy hány pályázatot küldesz el naponta vagy hetente, és tartsd magad ehhez.
  • Maradj következetes: Ne csüggedj, ha nem kapsz azonnal választ. Továbbra is küldd ki a pályázatokat, és kísérletezz különböző stílusokkal és üzenetekkel.
  • Utánkövetés: Ha nem kapsz visszajelzést, küldj egy héttel később egy utólagos üzenetet. Néha egy gyengéd lökés is elég ahhoz, hogy választ kapj.

4. ÉRTÉKELÉS ÉS OPTIMALIZÁLÁS

Miután kiküldtél egy halom ajánlatot, itt az ideje, hogy kiértékeld, mi működött, és mi nem:

  • Kövesd nyomon az eredményeidet: Használd a nyomkövető rendszeredet, hogy lásd, melyik pályázatra érkezett válasz, és melyikre nem. Mi a közös a sikeres pályázatokban? Az időzítés, a tárgysor, a stílus?
  • Finomítsd a megközelítésedet: A megállapítások alapján módosítsd a bemutatkozási stílusodat, nyelvezetét vagy a nyomon követési folyamatot. Ez az egész arról szól, hogy idővel finomítsd a stratégiádat, hogy javítsd a sikerességi arányt.

5. SKÁLÁZÁS ÉS KIBŐVÍTÉS

Ha úgy találod, hogy az ajánlatküldés jól működik, és szeretnéd hosszú távú stratégiává tenni, akkor itt van, hogyan léphetsz a következő szintre:

  • Skálázd az erőfeszítéseidet: Növeld a hetente kiküldött ajánlatok számát. Az időmegtakarítás érdekében fontold meg a folyamat egyes részeinek, például a kutatásnak vagy a kezdeti kapcsolatfelvételnek a kiszervezését.
  • Több platform kihasználása: Ha kimerítetted a találati listádat egy platformon, kezdd el felfedezni a többit. Megjelenhetsz emailben, a LinkedIn-en, az Instagramon vagy akár közvetlen levélben is, attól függően, hogy az ideális ügyfeleid hol a legaktívabbak.
  • Bővítsd a találati listádat: Folyamatosan új potenciális ügyfelekkel bővítsd a találati listát. Maradj naprakész az iparági hírekkel és eseményekkel kapcsolatban, hogy azonosítani tudd azokat az új vállalkozásokat, amelyek hasznát vehetik a szolgáltatásaidnak.

Függetlenül attól, hogy melyik módszert választod, ha egyszer megkapsz egy projektet, lenyűgöző élményt akarsz nyújtani, hogy megnyerő véleményt kapj.

Hogyan csinálod ezt? Egy bevált folyamatot kell követned, amely biztosítja, hogy a teljesítendő feladatok tekintetében minden pontot kipipálj, és a projektet határidőre befejezd!

Ha segítségre van szükséged a folyamatod finomításához, töltsd le ezt a webdesign ügyfélkezelő sablont 👇

Webdesign vállalkozásod folyamatait még mindig a véletlenre bízod?

Itt az ideje, hogy végre úgy nézz ki és úgy érezd magad, mint egy igazi webdesigner, és kialakíts egy stabil, ismételhető folyamatot, amit minden egyes ügyfélnél alkalmazol!

Szerezd meg az ingyenes ügyfélkezelő sablonomat! →

|