Barion Pixel

Hogyan alakítsd ki a webdesign csomagjaidat úgy, hogy valóban passzoljanak hozzád?

webdesign csomag

Kezeket fel, ha azért kezdtél el webdesignerként dolgozni, mert szerettél volna abból élni, amit igazán élvezel, és közben a vállalkozásod is rugalmasan illeszkedjen az életedhez!

Szuper! Na, és hogy megy eddig?

Tényleg úgy építetted fel a vállalkozásodat, hogy az támogassa az életstílusodat? Vagy inkább fordítva történt, és folyton az életedet kell alakítgatnod, hogy a vállalkozásodnak megfelelő helyet találj benne?

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy néhány egyszerű változtatással elérheted, hogy a vállalkozásod jobban igazodjon hozzád – és még az ügyfeleid is elégedettebbek legyenek?

Ebben a bejegyzésben a webdesign csomagok kialakításáról lesz szó: hogyan építsd fel őket úgy, hogy ne csak az ügyfeleid, hanem te is jól járj vele!

Hogyan tudsz olyan webdesign csomagokat KÉSZÍTENI, amelyek valóban illeszkednek a munkastílusodhoz

#1 Határozd meg az ideális webdesign projekt idővonalát

Amikor elkezded a webdesign vállalkozásodat, könnyen beleeshetsz abba a tévhitbe, hogy minden projektnek 6-8 hétig kell tartania, és emiatt folyamatosan több ügyfélen kell egyszerre dolgoznod.

De amikor először elkezdtem a webdesigner munkámat, sokáig gondolkodtam azon, hogy hogyan akarok dolgozni….

…és az, hogy a projektek hónapokig elhúzódjanak, vagy átfedjék egymást, és hogy egyszerre több ügyfélnek kelljen megfelelnem, nem volt az igazi.

Éppen azért lettem vállalkozó, hogy én döntsem el, mennyit dolgozom és mennyit keresek – nem pedig azért, hogy újra egy szabályokkal teli rendszerben kössem meg a saját kezem.

Ezért úgy alakítottam ki a csomagjaimat, hogy minden weboldal elkészítése pontosan két és fél hét alatt lezáruljon.

Hogyan?

Egyszerű: abban a két és fél hétben 100%-ban csak az adott ügyfél projektjére koncentrálok. Nem kell félbehagynom egy feladatot egy másik ügyfél hívása miatt, vagy váratlanul más anyagain dolgozni.

A projektek sosem nyúlnak el hónapokig úgy, hogy közben nem termelnek plusz bevételt.

Imádom, hogy minden kreatív energiámat egyetlen ügyfél kiemelkedő kiszolgálására fordíthatom. Nem kell félbehagynom a munkát más projektek miatt, nem szakítanak meg állandóan új kérések – egyszerűen teljes fókuszban dolgozhatok.

Az ügyfélszolgálatommal tényleg lenyűgözöm őket, és a weboldalukat még akkor közzé tudjuk tenni, amikor még ők is pörögnek az izgatottságól! Nem kell attól tartaniuk, hogy a lassú haladás miatt elveszítik a lendületüket, vagy hogy más üzleti teendők elterelik a figyelmüket a projektről.

Ez nemcsak több 5 csillagos értékelést és ajánlást hoz, hanem azt is, hogy az ügyfelek villámgyorsan visszaküldik a szükséges anyagokat. Nem kell heteket várnom a tartalmakra vagy a visszajelzésekre – minden flottul megy, mert tudják, hogy csak két és fél hetünk van (nem több hónapunk!) arra, hogy ezt a projektet sikeresen lezárjuk.

Ráadásul így az egész évemet előre meg tudom tervezni.

Ha két hétig pihenni akartam, egyszerűen nem foglaltam be projekteket arra az időszakra. Szabadság? Laptop nélkül? Abszolút lehetséges!

Persze ez az én módszerem – de a vállalkozásodban te döntöd el, milyen időkeretet szabsz a projekteknek! Az a lényeg, hogy a csomagjaid illeszkedjenek az életedhez, és ne fordítva.

#2 Csak olyan szolgáltatásokat kínálj, amiket valóban szeretsz csinálni

Az, hogy webdesigner vagy, nem jelenti azt, hogy a webdesign minden részét élvezned kell.

Lehet utálsz webshopot építeni és 100+ terméket feltölteni. Semmi gond! Akkor miért ne fókuszálnál inkább szolgáltatás alapú vállalkozásokra, akiknek nincs szükségük teljes webshopra?

Vagy mondjuk imádod a technikai részleteket és az oldalépítést, de a kreatív koncepció megalkotása és az ügyfélkeresés nem a te világod? Tökéletes! Lehet, hogy érdemes együttműködnöd egy másik designerrel, aki az ügyfélszerzést és a tervezést jobban szereti, míg te az építési részre koncentrálsz.

Vagy éppen szereted, ha teljes kontrollod van a branding, a webdesign és a szövegírás felett is? Akkor miért ne építenéd fel úgy a csomagjaidat, hogy egy teljes körű szolgáltatást nyújts egy adott niche ügyfélkörnek?

A lényeg: ha valamit nem szeretsz csinálni, akkor alakítsd úgy a csomagjaidat, hogy ne kelljen vele foglalkoznod. Csak azokat a szolgáltatásokat kínáld, amiket valóban élvezel!

#3 Állítsd össze a csomagjaidat úgy, hogy azokat az ügyfeleket vonzzák, akikkel igazán szeretnél dolgozni

Gondolj az ideális ügyfeledre: milyen iparágban dolgozik? Milyen szoftvereket, eszközöket használ? Milyen igényei vannak, amiket egyedi ajánlattal kiszolgálhatsz?

Ha például úgy érzed, hogy az alacsonyabb árkategóriájú ügyfelek minőségi brand fotók nélkül érkeznek, és ez rontja a portfóliód megjelenését, akkor alakítsd úgy a csomagjaidat, hogy magasabb költségvetésű ügyfeleket vonzzanak be.

Vagy ha szívesen segítesz kezdő vállalkozóknak, de nem szeretnéd túlságosan leértékelni a munkádat, akkor készíthetsz számukra egy egyszerűbb, gyorsabb csomagot, amit kedvezőbb áron kínálsz – például sablonok, konzultációk vagy auditok formájában.

A csomagjaid nemcsak az ügyfeleidnek kell, hogy megfeleljenek – neked is!

Akkor fogsz igazán jól teljesíteni és hosszú távon sikeres lenni, ha olyan munkát végzel, amit szeretsz, és olyan ügyfelekkel dolgozol, akik értékelik a tudásodat.

Ha azt szeretnéd, hogy a vállalkozásod hosszú távon is fenntartható és élvezetes legyen, alakítsd ki tudatosan a webdesign csomagjaidat! Gondold végig:

  • Milyen időkeretben szeretsz dolgozni?
  • Milyen szolgáltatásokat élvezel igazán?
  • Milyen ügyfeleket szeretnél bevonzani?

És ami a legfontosabb: ha az idő múlásával változnak a preferenciáid, ne félj alakítani a csomagjaidat ennek megfelelően!

A saját vállalkozásodban te szabod a játékszabályokat – használd ki ezt a szabadságot!

Webdesign vállalkozásod folyamatait még mindig a véletlenre bízod?

Az ügyfelek észrevehetik ezt!

Itt az ideje, hogy végre úgy nézz ki és úgy érezd magad, mint egy igazi webdesigner, és kialakíts egy stabil, ismételhető folyamatot, amit minden egyes ügyfélnél alkalmazol!

Töltsd le az ingyenes sablon →

|