Nincs több kapkodás vagy kaotikus napirend! Csatlakozz a webdesignereknek szóló évtervező brainstorminghoz, ahol szakmai segítséget kapsz ahhoz, hogy rendszerezett, eredményes évet tervezhess. Készülj fel 2025-re már most!
Minden vállalkozó álma, hogy magasabb árat kérhessen el a szolgáltatásaiért. Ahhoz, hogy magasabb áraid legyenek, először át kell lépned néhány akadályt.
Ezek között van néhány, amelyeket könnyedén átléphetünk. Néhányhoz azonban mélyebbre kell ásni, és jobban meg kell ismerni a saját iparágadat.
Megosztok veled egy általánosan elfogadott dolgot is, amelyről az emberek úgy gondolják, hogy mindenképpen szükséges, de amelyre valójában nincs is szükség.
Készen állsz arra, hogy magasabb áraid legyenek, és termékedet/szolgáltatásodat prémium ajánlatként pozícionáld? Íme, ezt kell tenned.
A legelső természetesen az, hogy legyen egy elsőrangú terméked, szolgáltatásod.
Az, hogy pontosan hogyan néz ki egy valódi értékű termék, szolgáltatás, minden iparágban más és más. Ezért ennek a megoldásához nagyon jól kell ismerned az iparágadat, az ideális vásárlóidat, és olyan élményt kell nyújtanod, amellyel megelőzöd a versenytársakat.
Szánalmas küszködés lesz, ha megpróbálod az alacsonyabb színvonalú termékedet, szolgáltatásodat magas áron eladni. Ráadásul szinte garantáltan szörnyű kritikákat fogsz kapni, ami megnehezíti a hosszú távú értékesítést.
A második, amire szükséged van, az a saját elméd. Magabiztosság és gondolkodásmód. Ha nem vagy annyira magabiztos abban, amit eladsz, akkor nehéz lesz még az árakat is felemelni a weboldaladon.
Amiben minden kezdő vállalkozó hibás az, hogy nem hisznek magukban, és ha még sikerül is megvalósítani az ötletüket, csak filléreket kérnek érte.
✋ Én is ilyen voltam vállalkozásom elején.
Az első weboldalt 96 000 forintért készítettem el. Láttam, hogy sokan még ezt is sokallják, de lássuk be, egy weboldal sokkal többet ér ennél, ez nem kérdés.
Ha beállítod a gondolkodásmódodat arra, hogy magasabb árakat kérj, az hatalmas magabiztosságot ad. Az önbizalom valóban óriási értéket jelent, bízz magadban és abban, hogy termékeid/szolgáltatásaid megérik azt az árat. A magabiztosság/gondolkodásmód és a hatalmas értékű termék/szolgáltatás az a két dolog, amelyet magadban kell kialakítanod, neked kell létrehoznod, és ehhez ténylegesen meg kell ismerned az iparágadat.
A weboldalad az online boltod, az online otthonod. Akár egy „igazi” kirakattal rendelkező offline boltod van, akár egy tisztán online vállalkozásod, egy profi weboldal megléte ma már nem kérdés.
Ma már bármelyik iparágban a weboldalak egyre inkább a potenciális vásárlóinkkal való kapcsolattartás és az értékesítés elsődleges módszerei lesznek. Függetlenül attól, hogy személyesen vagy online vásárolsz, nagyobb valószínűséggel választod azt a vállalkozást, és bízol benne, amely büszke a megjelenésére.
Gondolj bele, ha egy Apple boltba lépsz, minden minimalista, letisztult és modern megjelenésű. Az Apple határozza meg a technológiai trendeket, és az a vágy, hogy a legjobbak legyenek, megmutatkozik az üzleteiben is. (Láttad már azokat a nyugtákat, amiket az asztal alól nyomtatnak ki?!) A munkatársak barátságosak, nagyon hozzáértők, szakmailag felkészültek.
Aztán gondolj a sarki műszaki boltokra. Az ablakokat kézzel rajzolt táblák takarják, amelyek a szolgáltatásaikat mutatják be. A rozoga, egymáshoz nem illő polcokon zsúfolva vannak a termékek, és sokszor az eladók sem a legjobb kinézetűek.
Hol vásárolnád meg szívesebben az 500 000 forintos számítógépet?
Tehát akár hagyományos boltod van, akár egy teljesen online vállalkozás, véleményem szerint a professzionális weboldal készítése a legfontosabb szempont abban, hogy prémium áraid lehessenek.
A kissjulcsifotozas8506@gmail.com nem segít abban, hogy az ügyfelek komolyan vegyenek, és kicsi lesz az esélye annak, hogy nálad költik el a pénzüket. A professzionális e-mail elengedhetetlen ahhoz, ha nagyban szeretnél játszani.
Sokan azért nem szeretik a domain neves email címeket, mert azokat nehezebb kezelni. Vagy mindig be kell lépni a tárhelyszolgáltató felületére, vagy számítógépre telepíthető levelező rendszert kell használni (pl. Microsoft Outlook, Thunderbird).
De van egy harmadik lehetőség is. Ma már nagyon elterjedt a Gmail használata és van egy jó hírem neked. Össze lehet kötni a Gmail-es fiókodat a domain neves email címmel. Így tudsz a Gmail fiókodból olyan emailt küldeni, ahol a feladó pl. hello@ekkapixels.hu. És az erre az email címre érkező leveleket is kezelheted a Gmail fiókodban!
Ráadásul ma már a legtöbb tárhelyhez ingyen email cím is tartozik. Szánd rá az időt, és készíts magadnak profi email címet.
(ütős portfólió, esettanulmányok vagy vélemények formájában)
Ha még nagyon kezdő vagy, akkor egyelőre elég egy közeped portfolió vélemények nélkül. Azonban ha már nagyban játszol, és sokat kérsz el a termékedért/szolgáltatásodért, akkor bizonyítanod kell, hogy mennyire jó vagy abban, amit csinálsz.
A portfólió vagy az esettanulmányok tökéletesen jók arra, hogy a szolgáltatásalapú vállalkozások megmutassák, megvan a tudásuk ahhoz, hogy magasabb szintű munkát ígérjenek.
Az fontos, hogy nem hatalmasnak kell lennie a portfóliónak, hanem ütősnek.
Nem számoltam mennyi weboldalt készítettem már, de a portfóliómban csak azok vannak, amelyekre büszke is vagyok, és amilyeneket szeretnék a későbbiekben is készíteni.
Sokkal jobb, ha csak azokat a munkáidat mutatod meg, amelyek tényleg nagyon jók, minthafelteszed azokat is, amik csak éppen közepesek.
Termékeknél ezzel szemben az értékelésekkel tudod bizonyítani azt, hogy mennyire jók. Itt bizony az a jó, minél több vélemény van.
Sokkal könnyebb magasabb árat kérni, amikor tudják rólad, hogy szakértő vagy az iparágadban.
Tóth Zsuzsanna a Pixelgyár Online Webdesign Tanfolyam alapítója, vezetője. Van tanfolyama, ami több, mint 700 000 forintba kerül. Bár vannak más webdesign tanfolyamok, és a Pixelgyár a drágább kategóriába tartozik, mégis rengetegen tanulnak nála, a workshopjain, kihívásain több százan vesznek részt.
Miért? Mert bíznak Zsuzsában. Zsuzsa tekintélyes státuszt épített ki az online webdesign tanfolyamok világában, ezért elkérhet magasabb árat a tanfolyamaiért, a tudásáért. Természetesen a tanfolyamai egytől-egyik kiválóak, mégis Zsuzsa tekintélye, tudása miatt választják diákok százai a Pixelgyárat.
Az online üzleti világban van egy dolog, ami közel sem olyan fontos már, mint egykor volt. Vagyis a végzettség. Félreértés ne essék, szerintem egy tanfolyam elvégzése jó befektetés a jövőbe, de nem szükséges a legtöbb online vállalkozásnál ahhoz, hogy magasabb áraid lehessenek.
Egyetlen egyszer sem kérdezte meg egy webdesign ügyfelem, hogy van e számítástechnikai diplomám. Egy személyes ajánlás vagy egy jól összeállított portfólió és egy sor nagyon jó vélemény az, ami kell a leendő ügyfélnek ahhoz, hogy veled dolgozzon.
Hát ennyi. Először egy valódi értékű terméket/szolgáltatást hozz létre, majd ezt kövesse a pozitív gondolkodásmód és önbizalom önmagadban és vállalkozásodban.
Ha ez a kettőt megvan, a következő dolgod a professzionális weboldalad és email címed létrehozása, ütős portfólió vagy vélemények (vagy mindkettő) összeállítása. Legyen szakértői státuszod és legyél jó abban, amit csinálsz.
Ami a szakterületedhez kapcsolódó oktatást illeti, az online vállalkozások túlnyomó többségében ezt a részt kihagyhatod. Ha akadémikus szeretnél lenni, akkor a neved elé a dr. címet kell írnod. Egy online vállalkozás számára azonban sokkal fontosabb, hogy valóban kapcsolatba tudjon lépni a közönséggel, és kiszolgálja azt.
A tekintélyi státusz sokkal többet jelent, mint egy kapcsolódó végzettség az online bizniszben, ezért ne hagyd, hogy a végzettség hiánya megállítson!
Itt van 4 stratégia, amelyeket könnyen és gyorsan alkalmazhatsz!