Nincs több kapkodás vagy kaotikus napirend! Csatlakozz a webdesignereknek szóló évtervező brainstorminghoz, ahol szakmai segítséget kapsz ahhoz, hogy rendszerezett, eredményes évet tervezhess. Készülj fel 2025-re már most!
Biztos vagyok benne, hogy tudod vállalkozóként miről beszélek, amikor azt mondom, hogy nyomásként nehezedik a vállunkra az, hogy mit „kell” tennünk azért, hogy ügyfeleket vonzunk a vállalkozásunkba.
Úgy tűnhet, mindenkinek megvan a legújabb és legjobb marketingstratégiája, amivel ügyfeleket tud szerezni.
De van egy jó hírem! Sok dolog, amit hallani lehet, nem feltétlenül igaz, és megmondom őszintén, lehet egy jól menő vállalkozást működtetni ezek nélkül.
Tehát először nézzük meg, hogy mindenki szerint mit „kell” tenned annak érdekében, hogy webdesignerként ügyfeleket szerezz, majd megnézzük melyek a tények valójában.
Hozz létre podcastot és vendégposztot, legyél az Instán és a FB-n, és a Pinteresten, és indíts YouTube-csatornát, és sajátítsd el a személyes kapcsolatok építését és, és, és, és, ÉS!
Érted a lényeget. Már csak olvasni is fárasztó.
Kezdetben én is azt hittem, hogy minden marketing stratégiát végre kell hajtanom ahhoz, hogy legyenek ügyfeleim, és ezt utáltam!
Volt néhány kiválasztott marketingstratégia, amelyet valóban élveztem – a blog is ezek közé tartozik, de minden mást erőltetettnek és megterhelőnek éreztem. Mindig halogattam azokat a marketingfeladatokat, amelyeket nagyon nem szerettem, helyette – mosás?! Tökéletes! Porszívózás – ohhh igen kérem! Letakarítani az íróasztalomat – naná!
Arról nem is beszélve, hogy úgy éreztem, hogy csiga lassúsággal haladok, és ez nagyon elkeserítő volt.
Viszont amikor arra koncentráltam, hogy EGY marketingstratégiát csináljak jól, akkor éreztem, hogy haladok, és elkezdtem ügyfeleket szerezni.
Szóval remélem, ez jó hír neked, hogy egyáltalán nem kell mindenhol ott lenni, és minden, a könyvekben található stratégiákat végrehajtani, ha marketingről van szó – csak egy dolgot kell következetesen és jól csinálnod, és sikerrel jársz.
NEM kell blogot írnod, hogy ügyfeleket szerezz. (Biztos vagyok benne, hogy néhányan megkönnyebbülten dőlnek hátra 🙂 ).
Félreértés ne essék, a blogírás pokolian hatékony, és segített felépíteni a vállalkozásomat, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ez az egyetlen út.
Ha nem szeretsz blogolni, nehéz lesz következetesnek maradni és jó tartalmat készíteni.
A blogírás csak egy lehetséges marketingstratégia, és bár működik (és ezért hallod folyamatosan, hogy „kell” csinálni), nem ez az egyetlen módja az ügyfélszerzésnek.
Ha blogot akarsz írni – hajrá (és maradj következetes). Ha nem érzed jól magad a blogírásban, nyugodtan hagyd ki, és összpontosíts egy olyan stratégia megvalósítására, amelyet valóban élvezel.
Kezdő vállalkozóként örül az ember lánya, ha bármilyen ügyfél az útjába akad. De gyorsan megtanulod, hogy nem minden ügyfél jó ügyfél.
Javaslom azokat az ügyfeleket elkerülni, akik olcsón akarnak, gyors munkát. Saját tapasztalatból mondom, hogy akinek még a vállalkozásom elején “kedvezményes” áron készítettem weboldalt, sokkal nagyobb bajjal, problémával járt, mint az, aki kifizeti a jelenlegi áraimat (ami min 3-4x több a kezdő áraimhoz képest).
Hallgass mindig a megérzéseidre. Igyekezz háttérbe szorítani azt a kisördögöt a válladon, aki ha meghallja a pénz csörgését (legyen az akármekkora), és figyelj inkább az apróbb jelekre: pl. sokat gondolkodik az ügyfél a szerződésen, sok mindent javítani szeretne benne, 100 kérdése van még a szerződés kötés előtt, naponta többször ír a saját messenger profilodra.
Ezek azok a jelek, amik felvillantják a piros lámpát. Azaz jó eséllyel lesz problémád az ilyen ügyfelekkel. Ezek az ügyfelek általában nem értékelik eléggé a szakmai tudásodat és idődet. A projekt vége felé már neheztelni fogsz rájuk, és nem jó szívvel fogod végezni a munkád.
Nem hiszem, hogy érdemes ilyen ügyfelekkel dolgozni, ha ez azt jelenti, hogy túlhajszolt leszel, alulfizetnek, és még az is lehet, hogy a projekt közepén felbontod a szerződést, mert annyira kikészülsz.
Néha az a legjobb, ha elkerülöd az őrülteket, és inkább stratégiai források segítségével szerzel olyan ügyfeleket, akik értékelik a szakmai tudásodat és kellően meg is fizetik azt.
Úgy érzed, csak körbe-körbe jársz, és kétségbeesetten próbálsz ügyfeleket találni?
Itt van 4 stratégia, amelyeket könnyen és gyorsan alkalmazhatsz, hogy megszerezd az első vagy a következő ügyfeledet.